کشته شدن چهارصد غیر نظامی در پالمیرا

کشته شدن چهارصد غیر نظامی در پالمیرا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه در گزارشی به نقل از ساکنان شهر پالمیرا از کشته شدن چهارصد نفر به دست جنگجویان گروه دولت اسلامی در این شهر خبر داد. در

آگهی

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه در گزارشی به نقل از ساکنان شهر پالمیرا از کشته شدن چهارصد نفر به دست جنگجویان گروه دولت اسلامی در این شهر خبر داد. در این گزارش تاکید شده که اغلب کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این خبر هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است. با اینحال برخی از فعالان مخالف دولت سوریه بر روی شبکه های اجتماعی از دیده شدن صدها جنازه در خیابان های پالمیرا پس از تصرف این شهر باستانی در چهارشنبه خبر داده اند. به گفته این افراد کشته شدگان عمدتا از وفاداران به دولت مرکزی سوریه بوده اند.

این در حالی است که نیروهای دولتی سوریه به تازگی اعلام کرده اند دهها سرباز پناه گرفته در بیمارستان جسر الشغور واقع در استان ادلب را از محاصره نیروهای جبهه نصرت، گروه وابسته به القاعده آزاد کرده اند. عملیاتی که به گفته ارتش سوریه، طی آن سیصد تن از شورشیان کشته شده اند.

و اما در عراق خبرها از ادامه حملات هوایی ائتلاف بین المللی بر ضد مواضع دولت اسلامی به خصوص در نزدیکی شهر رمادی حکایت دارد. یک هفته پس از تصرف کامل شهر رمادی به دست جنگجویان دولت اسلامی یک سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه از نبود عزم جدی در میان نیروهای ارتش عراق برای مقابله با نیروهای داعش در جریان نبردهای هفته گذشته در این شهر خبر داده است.

گروه افراطی موسوم به دولت اسلامی در پی پیشروی های اخیر اکنون کنترل اراضی بزرگی را در دو کشور سوریه و عراق در اختیار دارد. منابع خبری روز یکشنبه همچنین از کنترل گذرگاه الولید واقع در مرز عراق با سوریه توسط این گروه خبر داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد