داعش هنوز شهر باستانی پالمیرا را تخریب نکرده است

داعش هنوز شهر باستانی پالمیرا را تخریب نکرده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رییس سازمان میراث باستانی سوریه می گوید از زمان تصرف این شهر توسط گروه دولت اسلامی تاکنون، خساراتی به بناهای تاریخی این شهر وارد نشده و داعش هنوز

آگهی

رییس سازمان میراث باستانی سوریه می گوید از زمان تصرف این شهر توسط گروه دولت اسلامی تاکنون، خساراتی به بناهای تاریخی این شهر وارد نشده و داعش هنوز تخریب آثار باستانی در شهر پالمیرا را آغاز نکرده است.

شهر پالمیرا در سوریه با قدمتی ۲۰۰۰ ساله به تازگی توسط داعش اشغال شده و نگرانی از تخریب آثار باستانی در این شهر همانند آنچه که در نینوا در عراق افتاد، وجود دارد.

رییس سازمان میراث باستانی سوریه در پاسخ به خبرگزاری رویترز گفته است بر اساس اطلاعاتی که شهروندان این شهر در اختیار وی گذاشته اند که هنوز این آثار باستانی دست نخورده اند اما نگرانی از اینکه داعش این بناها را تخریب کند، هنوز وجود دارد.

شهر پالمیرا که در استان حمص در سوریه واقع است، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از باستانی ترین شهرهای تمدن بین النهرین در خاورمیانه است.

گروه دولت اسلامی داعش، چندی پیش در شهر موصل و نینوا و با اعلام مبارزه با بت پرستی، اقدام به تخریب مجسمه های بازمانده از تاریخ پیش از اسلام و دوران نمرود کرد. این آثار در موزۀ این شهر که در تصرف داعش قرار دارد، نگهداری می شدند.

داعش شهر پالمیرا را در هفته اخیر و همزمان با تصرف شهر رمادی در عراق به اشغال خود در آورده است. تصاویری که از این شهر منتشر شده، بناهای قدیمی شهر پالمیرا را در حالی که به حال خود رها شده اند، نشان می دهد.

با اشغال شهر پالمیرا در سوریه، بخش قابل توجهی از این کشور در اختیار داعش قرار گرفته است. این گروه پیش از این شهر رقه در شمال شرقی سوریه را به کنترل خود در آورده و در عراق نیز استان انبار را کاملا تصرف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد