آغاز محاکمه جیسون رضائیان به اتهام جاسوسی

آغاز محاکمه جیسون رضائیان به اتهام جاسوسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن پست، روز سه شنبه در تهران آغاز شد. جیسون رضائیان به اتهام جاسوسی تحت

آگهی

دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن پست، روز سه شنبه در تهران آغاز شد. جیسون رضائیان به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی است.

دادگاه جیسون رضائیان غیرعلنی است و تنها وکیل وی در جلسه حضور دارد. مادر و همسر آقای رضائیان اجازه حضور در دادگاه نیافته اند. علی رضائیان، برادر جیسون رضائیان در اعتراض به این موضوع گفت: «برگزاری یک دادگاه مخفی و بسته نشان می دهد که مقامات ایرانی چقدرمی ترسند که مدرکی ارائه کنند. فکر می کنم آنها از اینکه شواهد قابل ارائه ای ندارند، شرمسارند، در ده ماه گذشته با این شرمندگی کنار آمده اند…. این، خلاف روال سیستم دادگاهی در حکومت ایران است که موضوعی را که بتوانند از آن استفاده تبلیغی کنند، مخفی نگهدارند.»

به گفته مسئولان واشنگتن پست جیسون رضائیان که تابعیت دوگانه دارد از سال ۲۰۱۲ رئیس دفتر این روزنامه در ایران بوده است.

داگلاس جل، سردبیر بخش اخبار خارجی واشنگتن پست گفت: «ما انتظار داریم هر دادگاهی که به این اتهامها نگاه کرده و آنها را عادلانه بررسی کرده باشد فوراً رأی به برائت او و همسرش که با اتهاماتی روبرست بدهد و آنها را آزاد کند ولی روند دادگاه تاکنون بقدری مبهم و آشکارا ناعادلانه بوده که ما کاملاً نگرانیم.»

جیسون رضائیان ده ماه پیش همراه با همسرش یگانه صالحی خبرنگار، در محل سکونت خود در تهران دستگیر شد. خانم صالحی چند ماه پس از بازداشت، با قرار وثیقه آزاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود