چهار قهرمان مقاومت فرانسه به پانتئون می روند

چهار قهرمان مقاومت فرانسه به پانتئون می روند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه چهار نفر از قهرمانان مقاومت این کشور در زمان جنگ جهانی دوم را در پانتئون دفن می کند. این چهار نفر شامل دو زن و دو مرد می شوند که طی سالیان

آگهی

فرانسه چهار نفر از قهرمانان مقاومت این کشور در زمان جنگ جهانی دوم را در پانتئون دفن می کند. این چهار نفر شامل دو زن و دو مرد می شوند که طی سالیان گذشته و در زمان جنگ جهانی دوم، در گروههای تشکیل شده برای مقاومت در برابر آلمان جنگیده اند.

ژونویو دوگل، ژرمن تییون، پی یر بروسولت و ژان زی چهار قهرمانی هستند که به جمع مشاهیر خفته در پانتئون می پیوندند. این چهار نفر از چهره های مشهور مبارزه مخفی علیه آلمان نازی در زمان اشغال فرانسه هستند. ژنوویو دوگل خواهر زادۀ ژنرال دوگل، رئیس دولت در تبعید فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم و رئیس جمهوری این کشور در سالهای پس از جنگ است.

باقیماندۀ اجساد این چهار قهرمان همزمان با روز ملی مقاومت در فرانسه و با حضور فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری این کشور به این آرامگاه منتقل می شود. پانتئون آرامگاه نام اوران و مشاهیر فرانسه است که در پاریس قرار دارد. با این دو زن، تعداد زنانی که در پانتئون دفن شده اند به چهار نفر می رسد. خاکستر ماری کوری، دانشمند مشهور لهستانی الاصل نیز در این آرامگاه همراه قرار دارد.

ویکتور هوگو، الکساندر دوما و پی یر کوری از دیگر مشاهیری هستند که در این آرامگاه دفن شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تابوت ژوزفین بیکر، رقصنده و مبارز ضدنژادپرستی به آرامگاه مشاهیر فرانسه منتقل شد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان