زلزله بزرگ "سن آندریاس" آمریکا بر پرده سینماها

زلزله بزرگ "سن آندریاس" آمریکا بر پرده سینماها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم سینمایی “سن آندریاس” از تاریخ بیست و نهم ماه مه برابر با هشتم خرداد ماه روی پرده سینماها می رود. در این فیلم “دواین جانسن” نقش یک خلبان هلیکوپتر

آگهی

فیلم سینمایی “سن آندریاس” از تاریخ بیست و نهم ماه مه برابر با هشتم خرداد ماه روی پرده سینماها می رود. در این فیلم “دواین جانسن” نقش یک خلبان هلیکوپتر نجات را برعهده دارد که همراه همسر سابقش در سفری خطرناک از لوس آنجلس تا سانفرانسیسکو می روند تا به نجات دخترشان بشتابند. این فیلم که سرشار از صحنه های شگفتی آور است، به پیامدهای یک زلزله عظیم که پیش بینی می شود به واسطه وجود گسل سن آندریاس در کالیفرنیا اتفاق بیفتد، می پردازد. “چادوکری هایز“، فیلمنامه جذاب سن آندریاس را نگاشته است.

“برد پیتون” کارگردان فیلم می گوید: «ضرب المثلی هست که می گوید همه چیز ساخته شده و آماده است. بیایید بازیگرها را هم اضافه کرده و ضبط را شروع کنیم. در این فیلم هرچیزی که وجود داشت، درست و اصیل بود، جعلی نبود. من نمی خواستم بازیگران را به مسیری ببرم که فکر کنند در دهه هفتاد هستند و در “پیشتازان فضا” بازی می کنند. نمی خواهم ذهن شما به سمتی برود که وقتی چیزی را می بینید، فکر کنید که بله این یک صحنه تکنیکال و ساختگی بوده. واضح است که در محل فیلمبرداری، دوربین، چراغ و ابزار تکنیکی فراوانی وجود دارند. کار من این هست که از محسوس بودن آنها کم کنم. کاری کنم که شما به روابط انسانی موجود و خط داستانی صادقانه و اتفاقی که در آن صحنه می افتد توجه کنید، نه به تکنیک های ویژه.»

در فیلم سن آندریاس با توجه به هزار و سیصد نمای جلوه ویژه که در آسمان، زیر زمین و زیر آب گرفته شده، تعداد اندکی از افراد در چنین مجموعه ای حضور داشته اند.

“کارلا گوجینو” بازیگر فیلم می گوید: «موارد متعددی بود از جمله روی پشت بام که من واقعا می ترسیدم. می دانستم که دستهای امنی از من محافظت می کنند. این ربطی به اعتماد نکردن نداشت بلکه یک حس شخصی بود که کمی هم از عصبی بودن می آمد. من می دانستم که یک مرد باید برای نجات دختر به پایین فرستاده شود اما من تنها کسی بودم که باید آن کار را می کردم. خب در آن ارتفاع بیست پایی، اگر شخصی تصمیم می گرفت لحظه ای دنبال قهوه خوردن برود، من سقوط می کردم.»

دواین جانسون بازیگر نقش اصلی فیلم توضیح می دهد: «شما می بینید که درسال، بیش از پنج فیلم در مورد بلاهای عظیم طبیعی ساخته نمی شوند. دلیلش چیست؟ چون ساختنشان آسان نیست. طراحی رویدادهای بزرگ، مسایل عاطفی یا خانوادگی، داستان خوب، طراحی شخصیتهای خوب و خیلی چیزهای دیگر این کار را سخت می کند.»

این فیلم نابودی رویای کالیفرنیا را به شیوه سه بُعدی بر پرده سینماها به نمایش درخواهد آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد