یوفا خواستار به تاخیر افتادن انتخابات فیفا شد

یوفا خواستار به تاخیر افتادن انتخابات فیفا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته اجرایی یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) خواستار به تاخیر افتادن انتخابات ریاست فیفا شد. در پی بازداشت چندین مقام فیفا در روز چهارشنبه در شهر زوریخ

آگهی

کمیته اجرایی یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) خواستار به تاخیر افتادن انتخابات ریاست فیفا شد.

در پی بازداشت چندین مقام فیفا در روز چهارشنبه در شهر زوریخ سوئیس، کمیته اجرایی یوفا درخواست کرد تا این انتخابات که قرار بود روز جمعه برگزار شود، به تاخیر بیفتد.

جیانی اینفانتینو، دبیر کل یوفا گفت: «یوفا به فیفای فعلی کارت قرمز نشان می دهد. اتفاقات روز چهارشنبه فاجعه ای برای فیفا است و تصویر فوتبال را بطور کلی خدشه دار می کند. یوفا عمیقا از این رخدادها شوکه و غمگین شده است. این اتفاقات بار دیگر نشان می دهد که فساد عمیقا در فرهنگ فیفا ریشه دوانیده است. باید کل فیفا مجددا سازماندهی شود و اصلاحات واقعی صورت گیرد.»

بازداشتهای مقامات فیفا در روز چهارشنبه بر کنگره این سازمان که قرار بود روز پنجشنبه آغاز شود سایه افکنده است. از سپ بلاتر، رئیس فیفا در میان متهمان پرونده فساد در فیفا نام برده نشده است.

سپ بلاتر اتفاقات روز چهارشنبه را لحظه ای دشوار برای فوتبال و هواداران آن و فیفا دانست. سخنگوی فیفا گفته است که سپ بلاتر در این تحقیقات در مظان اتهام نیست و دلیلی برای استعفای او وجود ندارد.

طبق برنامه، انتخابات ریاست فیفا باید روز جمعه انجام شود. سپ بلاتر در نظر دارد تا ریاست فیفا را برای پنجمین دوره متوالی بدست آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیفا زیر ذره بین مقامات قضایی آمریکا

مدیر اف بی آی: فوتبال گروگان مقامات فاسد شده است

مقامات بازداشت شده در ارتباط با فساد مالی در فیفا چه کسانی هستند؟