در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در خبرها آمده بود... احتمال تغییر نام مجدد قطار مجارستانی «آیسیس» (مخفف انگلیسی دولت اسلامی در عراق و شام) به دلیل شباهت با محفف انگلیسی نام یک گروه

آگهی

در خبرها آمده بود…

احتمال تغییر نام مجدد قطار مجارستانی «آیسیس» (مخفف انگلیسی دولت اسلامی در عراق و شام) به دلیل شباهت با محفف انگلیسی نام یک گروه تروریستی

یک قطار بین شهری مجارستانی که در مسیر پایتخت به شهر سُمباتهی در غرب این کشور تردد می کند به تازگی «آیسیس» نام گرفته است. مسئولان «ماو»، شرکت راه آهن دولتی مجارستان در گفتگو با یک سایت خبری اعلام کرده اند برای تغییر نام مجدد این قطار با مقامات شهری در سمباتهی و نیز با شرکت گیشو (مسئول سفرهای بین شهری در غرب مجارستان)، یکی از زیر مجموعه های خود در حال رایزنی هستند.

خواستگاری از دختر اوباما در ازای چندین راس دام

به نوشته روزنامه نایروبین چاپ کنیا، یک وکیل کنیایی به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده به ازای مهریه ای شامل پنجاه راس گاو، سی راس گوسفند و سی راس بز، با مالیا دختر شانزده ساله او ازدواج کند. فلیکس کیپرونو این وکیل اهل کشور کنیا گفته است: «من از سال ۲۰۰۸ به او علاقمندم و از آن زمان به بعد با هیچکس نبوده ام. به خودم قول دادم به این علاقه وفادار بمانم. این مسئله را با خانواده ام در میان گذاشته ام و آنها حاضرند من را در جمع آوری بهای مهریه پیشنهادی یاری کنند.»
وی همچنین ابراز امیدواری کرده که آقای اوباما در نخستین سفر رسمی خود به کنیا (کشور زادگاه پدرش) در ماه ژوئیه دخترش را نیز به همراه خود بیاورد. فلیکس کیپرونو قصد دارد درخواست ازدواج خود را در این سفر به اوباما تسلیم کند.

یک عراقی برنده فستیوال بین المللی کاریکاتور رومانی شد

علی مندلاوی کاریکاتوریست عراقی برنده جایزه اول چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور رومانی شد. این جشنواره به مناسبت بزرگداشت زادروز یونسکو شاعر نامدار رومانیایی تبار در این کشور برگزار شد.

دفاع یک رادیوی دانمارکی از کشتن یک خرگوش در برنامه زنده

یک شبکه رادیویی دانمارک از اقدام مجری یکی از برنامه های زنده خود در کشتن یک بچه خرگوش دفاع کرد. این مجری در حین برنامه برای برملا کردن ریاکاری افرادی که خود را حامی حیوانان معرفی می کنند ولی روزانه گوشت انواع مختلف حیوانات را می خورند، خرگوش را با تلمبه دوچرخه کشت و سپس اعلام کرد آنرا به منزل می برد تا با گوشتش غذای لذیذی تهیه کند. اقدامی که با انتقاد بسیاری از شنوندگان بر روی شبکه های اجتماعی روبرو شد.

دوربین دزدی یک مرغ دریایی در جریان یک نمایش هوایی

لحظه ای که یک مرغ دریایی خود را در کادر یک عکاس قرار می دهد. جاد کاکسون دانشجوی رشته عکاسی روز شنبه مشغول عکاسی از یک نمایش هوایی در لینداندو شهری در ولز بود که ناگهان یک مرغ دریایی با قرار دادن خود در کادر یکی از عکس های او باعث خلق یک تصویر به یادماندنی شد.

رم در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ از بنای باستانی کولوسئوم استفاده خواهد کرد

اینیاتسیو مارینو، شهردار رم، پیشنهاد کرده در صورت میزبانی کشورش در بازیهای المپیک سال ۲۰۲۴ مراسم توزیع مدال ها در بنای کولوسئوم برگزار شود. این بنا یک تماشاخانه باستانی و متعلق به دوران امپراطوری روم است. وی در گفتگو با آنسا، خبرگزاری رسمی ایتالیا گفته است: «قصد داریم صحنه نبرد در کولوسئوم را به گونه ای بازسازی کنیم که قهرمانان بتوانند همانند گلادیاتورها در دوران روم باستان مورد تشویق قرار گیرند.» توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، ضمن تحسین این پیشنهاد به شوخی گفته است «خوب است به شرطی که شیرها آنها را دنبال نکنند.»

#Cronaca#News#cronaca#news#roma Olimpiadi 2024, Marino: sogno le premiazioni al Colosseo http://t.co/Kpc3usfaGYpic.twitter.com/g85IuI36YQ

— ContattoNews (@contattonews) May 22, 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارزش ین ژاپن به پایین‌ترین حد خود در ۳۴ ساله گذشته نسبت به دلار آمریکا رسید

با حکم دادگاه بریتانیا امکان استرداد جولیان آسانژ به آمریکا دست‌کم درآینده نزدیک منتفی شد

قیمت طلا رکورد تازه‌ای را با امید به کاهش نرخ بهره آمریکا ثبت کرد