سپ بلاتر و نوستالژی بهار ۹۸

سپ بلاتر و نوستالژی بهار ۹۸
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برای نخستین بار در بهار سال ۱۹۹۸ میلادی سپ بلاتر کاندیدای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال شد و توانست با کسب ۱۱۱ رای موافق پیروز انتخابات شود. اکتبر

آگهی

برای نخستین بار در بهار سال ۱۹۹۸ میلادی سپ بلاتر کاندیدای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال شد و توانست با کسب ۱۱۱ رای موافق پیروز انتخابات شود.

اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی، روزنامه ساندی تایمز نخستین مورد مشکوک به فساد در فیفا را بر ملا کرد. بنابر تیتر این روزنامه، یکی از مسئولان جام جهانی پذیرفته بود که رای خود را برای حق برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به یکی از رقبای انگلیس بفروشد.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) در حالی از حضور آقای بلاتر در دور بعدی ریاست فیفا حمایت کرده که میشل پلاتینی پیشتر از او خواسته بود تا از شرکت در انتخابات انصراف دهد.

حمایت کنفدراسیون فوتبال افریقا از آقای بلاتر در شرایطی صورت می گیرد که از جمله اتهمات متوجه مقامات فیفا دریافت رشوه در قبال واگذاری حق برگزاری جام جهانی سال ۲۰۱۰ به آفریقای جنوبی اعلام شده است.

آقای بلاتر چندی پیش در مصاحبه ای در مورد انگیزه اش در مورد ادامه حضور در ریاست فیفا گفته بود: «من پر از انرژی هستم و هنوز کارم را در فیفا تمام نکرده ام.»

اتهام های فساد مالی در فیفا به طور اخص شامل دریافت رشوه برای حق برگزاری جام جهانی است. چند روز پیش، مقام های قضایی سوییس اعلام کرده اند که تحقیقات تازه ای را در مورد احتمال وجود فساد در واگذاری مسابقات جام جهانی به روسیه و قطر در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوفا و آژانس فضایی اروپا برای همکاری در زمینه بهبود مدیریت مسابقات فوتبال توافق کردند

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست