سی سالگی فاجعه ورزشگاه هِیسل

سی سالگی فاجعه ورزشگاه هِیسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم یادبود سی سالگی فاجعه ورزشگاه هِیسل، در بروکسل بلژیک برگزار شد. سی سال پیش در جریان مسابقه فینال جام باشگاه های اروپا میان یوونتوس و لیورپول،

آگهی

مراسم یادبود سی سالگی فاجعه ورزشگاه هِیسل، در بروکسل بلژیک برگزار شد.

سی سال پیش در جریان مسابقه فینال جام باشگاه های اروپا میان یوونتوس و لیورپول، ریزش یکی از دیوارهای ورزشگاه بر اثر درگیری، جان ۳۹ نفر را گرفت. خانواده قربانیان، جمعی از بازیکنان دو تیم و خبرنگاران در مراسم یادبود این فاجعه شرکت کردند.

استفانو تاکونی، دروازه بان وقت یوونتوس، می گوید: «در رختکن هیچکس نمی دانست چه اتفاقی افتاده، فقط می دانستیم تلفات جانی هست، می گفتند یک نفر، چهار، پنج، شش نفر مرده اند، نمی دانستیم تعداد چقدر است. بعد از بازی، عدد درست را فهمیدیم. بعدا انتقادات زیادی برای برگزاری جشن قهرمانی به ما وارد کردند، اما ما زیر فشار یوفا و بلژیک مجبور به برگزاری جشن با هواداران یوونتوس بودیم تا آنها همزمان با لیورپولی ها از استادیوم خارج نشوند.»

مائوریتزیو کروسِتی، خبرنگار ورزشی روزنامه رپوبلیکا، می گوید: «بدترین اتفاق دیدن مرگ یک انسان است. من پیش از آن چنین چیزی ندیده بودم. شاید بشود به یک جنازه نگاه کرد، اما دیدن لحظه مرگ بدترین چیز ممکن است.
همچنین دختر جوان شانزده ساله ای را که جان باخت به یاد می آورم. پیکرش را که روی زمین افتاده بود، به یاد دارم.»

استفانو لاندینی که عموی خود را در این فاجعه از دست داده می گوید: «راستش بازی اصلا نباید برگزار می شد، چون شرایط برگزاری مسابقه در آن استادیوم فراهم نبود… ورزشگاهی که به خرابه ای می ماند، ترک خورده و بی حفاظ، با کمبود پلیس و انتظامات.»

حاضران در مراسم افتتاحیه شصت و پنجمین کنگره فیفا در زوریخ نیز روز جمعه به احترام قربانیان این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

میشل پلاتینی، رئیس کنونی یوفا، که به عنوان بازیکن در این بازی فینال حضور داشت، اعلام کرد حاضر است هر کاری انجام دهد تا هرگز چنین حادثه ای درهیچ ورزشگاهی روی ندهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با ویژگی‌های منحصربفرد ساعت ۱ میلیون پوندی سرمربی منچسترسیتی آشنا شوید

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

ادامه چالش‌های امباپه و پاریس‌سن‌ژرمن؛ لوئيز انریکه کاپیتان تیمش را دقیقه ۶۵ تعویض کرد