استعفای ماریوس ویزر از ریاست «اسپورت آکورد»

استعفای ماریوس ویزر از ریاست «اسپورت آکورد»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماریوس ویزر، رئیس پنجاه و هفت ساله «اسپورت آکورد» از سمت خود استعفا داد. او شش هفته پس از آنکه توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک را مورد

آگهی

ماریوس ویزر، رئیس پنجاه و هفت ساله «اسپورت آکورد» از سمت خود استعفا داد. او شش هفته پس از آنکه توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک را مورد انتقادهای شدید خود قرار داده بود از سمتش کناره گیری کرد.

ویزر پیش از این در مصاحبه با یورونیوز گفته بود: «ورزش به سیستمی که از خودش دفاع کند نیاز ندارد. اگر برخی از گفتن این مسئله هراس دارند من آنرا می گویم. ما به کاردینال و یا پاپ در ورزش نیاز نداریم، بلکه به رهبران و مسئولانی درستکار و نمونه نیاز داریم.»

ویزر با نوشتن نامه ای سرگشاده که بر روی وب سایت «اسپورت آکورد» منتشر شد استعفایش را اعلام کرد. او در این نامه یکی از مهمترین اصول ورزش را شرافت قلمداد و تصریح کرده است با کمال افتخار و برای احترام به شرافت و ثبات در ورزش از این سمت کنار می رود.

صحبت های انتقاد آمیز ویزر و حملات تند او به کمیته بین المللی المپیک در ماه آوریل اعتراض تعداد زیادی از فدراسیون های ورزشی را به همراه داشت. فدراسیون های ورزش های آبی، تیر و کمان، بدمینتون، بسکتبال، کانو، شمشیر بازی، هاکی، فوتبال، ورزش های پنجگانه، روئینگ و دوچرخه سواری از جمله این فدراسیون ها بودند. برخی از این آنها نظیر فدراسیون دومیدانی، تیراندازی و تیر و کمان پا را از اعتراض فراتر گذاشته و از «اسپورت آکورد» خارج شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»