پیشتازی چپ میانه در انتخابات مناطق ایتالیا

پیشتازی چپ میانه در انتخابات مناطق ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گرچه نتایجِ انتخابات مناطقِ ایتالیا اوضاع مساعدی را برای حزبِ چپ میانه به رهبریِ «ماتئو رنزی» نخست وزیر این کشور نشان می دهد، اما این نتایج چندان

آگهی

گرچه نتایجِ انتخابات مناطقِ ایتالیا اوضاع مساعدی را برای حزبِ چپ میانه به رهبریِ «ماتئو رنزی» نخست وزیر این کشور نشان می دهد، اما این نتایج چندان خالی شگفتی هم نبوده است.

به عنوان نمونه، حزب او در منطقه لیگوریا که به شکل سنتی متعلق به رأی دهندگان موافق احزاب چپ درایتالیا شمرده می شود، نتوانست بر رقبای خود پیروز شود. به گفته ناظران، این نخستین شکست یکی از احزابِ چپ در این منطقه از ایتالیا محسوب می شود. نماینده این حزب در منطقه اومبریا هم با رقابتی بسیار نزدیک با «کلودیو ریچی»، نماینده راستِ میانه روبرو بود.

چپ میانه تاکنون توانسته است پنج منطقه از هفت منطقه رأی گیری در ایتالیا را فتح کند، اما بسیاری از رسانه های ایتالیا معتقدند این پیروزی چندان دشوار نبوده است، از آن رو که این حزب رقیبی جدی در برابر خود نداشته است.

در آغاز این انتخابات «ماتئو رنزی» انتظار داشت که در شش منطقه از هفت منطقه ایتالیا برنده شود و «سیلویو برلوسکونی»، نخست وزیر سابقِ این کشور گفته بود که اگر حزبِ راستِ میانه تنها در سه منطقه برنده این اتنخابات شود، آقای رنزی باید از سمتِ خود استعفا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت

انتخابات تایوان شنبه آغاز می‌شود؛ رقابتی که پکن آن‌ را انتخاب بین جنگ و صلح می‌نامد

تجمع هزاران نفری معترضان در بلگراد؛ مسکو: تحریک به ناآرامی‌ها در صربستان از خارج صورت می‌گیرد