اولین مورد ابتلا به ویروس کشنده «مرس» در چین

اولین مورد ابتلا به ویروس کشنده «مرس» در چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پزشکان در چین تایید کرده اند که یک مرد اهل کره جنوبی به دلیل ابتلا به ویروس کشنده «مرس» یا سندروم تنفسی خاورمیانه، در این کشور تحت درمان قرار گرفته

آگهی

پزشکان در چین تایید کرده اند که یک مرد اهل کره جنوبی به دلیل ابتلا به ویروس کشنده «مرس» یا سندروم تنفسی خاورمیانه، در این کشور تحت درمان قرار گرفته است. هفتاد و هفت نفر با این فرد در تماس بوده اند که ۶۴ نفر آنها به قرنطیه منتقل شده اند.

این مرد ۴۴ ساله پس از اقامت در عربستان سعودی جایی که اولین بار این بیماری در آنجا شناسایی شد، به ویروس آلوده شده و روز سه شنبه گذشته وارد چین شده است.

مقامات کره جنوبی می گویند تعداد افراد مبتلا به این ویرس در این کشور ۱۸ نفر است.

کیم وو جو، از انجمن بیماریهای عفونی کره جنوبی می گوید: «امیدواریم که شاهد مرگ کسی نباشیم اما همچنانکه متخصصان گفته اند، پنج نفر از میان هجده فرد مبتلا در شرایط وخیمی هستند. آنها دارای علائم التهاب ریه اند و زیر دستگاههای کمک کننده تنفسی به سر می برند.»

پارک گون های، رئیس جمهوری کره جنوبی روز یک شنبه ۳۱ ماه مه، گفت که یک گروه کاری برای مقابله با گسترش این ویروس در کشور کارشان را آغاز کرده اند.

اولین مورد ابتلای انسان به ویروس «مرس» در سال ۲۰۱۲ و در عربستان سعودی مشاهده شد. این ویروس همانند ویروس هم خانواده اش «سارس»، باعث عفونت ریه می شود و مبتلایان به آن با تب، سرفه و مشکلات تنفسی روبرویند. تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان