هواپیمای خورشیدی ناگزیر به فرود در «سرزمین آفتابِ تابان» شد

هواپیمای خورشیدی ناگزیر به فرود در «سرزمین آفتابِ تابان» شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هواپیمای خورشیدی ناگزیر به فرود در سرزمین آفتابِ تابان شد هواپیمای «سولار ایمپالس دو» که هدفِ پرواز به دور دنیا بدون مصرف سوخت را دنبال می کند، روز

آگهی

هواپیمای خورشیدی ناگزیر به فرود در سرزمین آفتابِ تابان شد

هواپیمای «سولار ایمپالس دو» که هدفِ پرواز به دور دنیا بدون مصرف سوخت را دنبال می کند، روز دوشنبه ناگزیر شد به سبب شرایط بد جوی، در شهرِ «ناگویا» ی ژاپن فرود بیاید.

مدیر این پروژه که خود یکی از دو خلبان این هواپیما نیز هست می گوید:«این یکی از آن لحظه های عجیب زندگی است که آدم حالی بین سرخوشی و ناامیدی پیدا می کند. سرخوشی، برای اینکه پرواز بسیار عالی پیش رفته است، چرا که این طولانی ترین پرواز یک هواپیمای خورشیدی در طول شب است. از طرف دیگر موقعیت فرود در هاوایی به خاطر شرایطِ بد جوی از بین رفت. این تأخیری است که باعث ناامیدی می شود، اما در حالِ حاضر همه از عملکردِ هواپیما بی نهایت خوشحال اند.»

این هواپیما که مرکز کنترل پرواز آن در کشور «موناکو» واقع است، یک پرواز دوازده گامی را آغاز کرده و در میانه سفر خود از شهر «نانجینگ» در چین رهسپارِ هاوایی در آمریکا بود که به دلیل شرایط بد آب و هوایی در مقصد ناگزیر شد در فرودگاهی در مرکز ژاپن فرود بیایید. این گامِ پروازی بلندترین و خطیرترین گامِ این سفر به شمار می رفت.

این هواپیما که سفرِ خود را در ماه مارس در ابوظبی آغاز کرده است، پس از بهبود شرایط جوی به سفر خود ادامه خواهد داد. «سولار ایمپالس دو» در عمان، میانمار، هند، چین توقف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا ژاپن در بحبوحه جنگ روسیه میزبان کنفرانس «بازسازی» اوکراین است؟

زلنسکی با هواپیمای فرانسه وارد ژاپن شد؛ گروه هفت: با «اقتصاد قهری» هر کشوری مقابله می‌کنیم

رهبران گروه ۷ در هیروشیما؛ تشکیل یک جبهه متحد علیه روسیه و تقویت هماهنگی‌ها در مقابل چین