اتهامات تازه در پرونده رسوایی مالی فیفا

اتهامات تازه در پرونده رسوایی مالی فیفا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز جمعه گذشته، زمانی که سپ بلاتر برای پنجمین بار به ریاست فیفا برگزیده شد و همه او را تشویق کردند، به نظر می رسید از اتهاماتی که متوجه سازمان تحت

آگهی

روز جمعه گذشته، زمانی که سپ بلاتر برای پنجمین بار به ریاست فیفا برگزیده شد و همه او را تشویق کردند، به نظر می رسید از اتهاماتی که متوجه سازمان تحت مدیریتش بود مبرا باشد. در عین حال گفته می شود که بیشتر از همه، اتهامات ژروم والک سبب فشار به سپ بلاتر برای استعفا بوده است.

ژروم والک فرانسوی دبیر کل فیفا و همکار نزدیک سپ بلاتر است. روزنامه نیویورک تایمز از قول برخی مقامات آمریکایی نزدیک به پرونده فیفا می نویسد که رسوایی مالی اصلی در فیفا مربوط به یک سلسله تراکنش بانکی به مبلغ ده میلیون دلار در حساب ژروم والک بوده است. در عین حال هنوز هیچ مقام رسمی قضایی این اتهام را اعلام نکرده است.

روز چهارشنبه گذشته در حالی که تنها دو روز به برگزاری کنگره فیفا مانده بود، هفت مقام عالی رتبه این فدراسیون در زوریخ دستگیر شدند. این افراد باید به زودی به آمریکا مسترد شوند تا در برابر پرونده اتهام دادگستری این کشور مبنی بر فساد مالی از سال های دهه نود تا به امروز پاسخ گویند.

لورتا لینچ، دادستان کل ایالات متحده می گوید: «این افراد و سازمان هایی که در پرونده فساد دخیل بوده اند تصمیم می گرفتند در مورد این که چه کسی مسابقات را پخش کند، بازی ها در کجا انجام شود و چه کسی بر بازی های فوتبال که در تمام دنیا برگزار می شود نظارت کند، فوتبالی که یکی از محبوب ترین ورزش های جهان است.»

انگشت اتهامی که به سوی فیفا نشانه رفته، ممکن میزبانی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر را نیز زیر سؤال ببرد.

فیفا که می کوشد تا اتهامات ژروم والک را توجیه کند، اعلام کرده است که مبالغ یاد شده در حساب بانکی این فرد در واقع مربوط به یک کمک مالی به فوتبال مهاجران آفریقایی در کارائیب بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟