نهایی شدن حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد

نهایی شدن حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نهایی شدن حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع مصر و سایر اعضای اخوان المسلمین، به تصمیم دادگاه به تعویق افتاد. به گفته قاضی، جلسه دادگاه به ۱۶ ژوئن، برابر با ۲۶ خرداد موکول شده است.

آگهی

دادگاهی در مصر تصمیم گیری در مورد نهایی شدن حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور و سایر اعضای اخوان المسلمین را به تعویق انداخت. به گفته قاضی پرونده، جلسه دادگاه به ۱۶ ژوئن، برابر با ۲۶ خرداد موکول شده است.

پیش تر در تاریخ ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت)، دادگاه با وارد دانستن اتهامات محمد مرسی و ۱۰۶ عضو دیگر اخوان المسلمین در مورد فرار بزرگ از زندان در سال ۲۰۱۱، حکم اعدام این افراد را صادر کرده بود. همچنین در حکمی جداگانه، خیرت شاطر یکی دیگر از رهبران ارشد و پانزده عضو دیگر اخوان المسلمین به اتهام همراهی با حماس و حزب الله در توطئه علیه مصر به اعدام محکوم شده بودند.

قرار بود این احکام روز دوم ژوئن (۱۲ خرداد) توسط مرجع عالی قضایی نهایی شود.

روز سه شنبه، قاضی شعبان شامی، قاضی پرونده، گفت: «دادگاه تصمیم گرفته است حکم نهایی را تا شانزدهم ژوئن ۲۰۱۵ به تعویق بیاندازد تا گفتگو با متهمان در بند ادامه یابد.»

پیش از اعلام نظر قاضی، نیروهای امنیتی مصر محوطه دادگاه را در اختیار گرفته بودند. عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر، اخوان المسلمین را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور می داند. در مقابل، اخوان المسلمین تاکید دارد که به فعالیت های صلح آمیز پایبند است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم «حج گران» امسال؛ ۱.۸ میلیون مسلمان از ۱۶۰ کشور جهان در عربستان گردهم آمدند

دادگستری مصر حکم اعدام ۱۲ عضو اخوان‌ المسلمین را تائید کرد

ترکیه پس از ۸ سال قطع رابطه با قاهره: تماس‌های دیپلماتیک را از سرگرفته‌ایم