دولت مصر می گوید توطئۀ اخوان المسلمین علیه کشور را خنثی کرده است

دولت مصر می گوید توطئۀ اخوان المسلمین علیه کشور را خنثی کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت مصر می گوید اخوان الملسمین قصد حمله به مراکز نظامی و دولتی در این کشور را داشته و سرویس های اطلاعاتی این کشور توانسته اند این توطئه را خنثی

آگهی

دولت مصر می گوید اخوان الملسمین قصد حمله به مراکز نظامی و دولتی در این کشور را داشته و سرویس های اطلاعاتی این کشور توانسته اند این توطئه را خنثی کنند.

در اطلاعیه ای که به همین منظور از تلویزیون ملی مصر پخش شد همچنین از انتقال اطلاعات مربوط به نهادهای دولتی به گروههای خارج از کشور توسط اخوان المسلمین خبر داده شده است. گروههای خارج از کشور که در این اطلاعیه به آنها اشاره شده، به درستی مشخص نشده اند.

بنا به گفتۀ دولت مصر، سلاح های زیادی در جریان بازرسی از اماکن وابسته به اخوان المسلمین کشف شده و دستگیری هایی نیز در همین رابطه صورت گرفته است.

این اخبار یک روز پیش از اعلام نظر مفتی اعظم مصر در مورد حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور منتشر می شود. بر اساس قوانین مصر، در هنگام صدور چنین احکامی، مفتی اعظم این کشور باید نظر خود را در این باره اعلام کند.

با اینحال و حتی در صورت تایید این رای از سوی مفتی مصر، امکان درخواست تجدید نظر برای چنین احکامی از سوی متهم وجود دارد.

محمد مرسی که در سال ۲۰۱۳ و در پی کودتای ارتش به رهبری عبدالفتاح سیسی از ریاست جمهوری خلع شد، به اتهام فرار گروهی از زندانی در جریان انقلاب ۲۰۱۱ به اعدام محکوم شده است. محمد مرسی پیش از آن نیز به اتهام دستگیری و شکنجۀ مخالفان در زندان به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.

این دادگاه همچنین، ۱۰۶ نفر از رهبران و اعضای اخوان المسلمین را نیز به اعدام محکوم کرده است.

صدور حکم اعدام برای رئیس جمهوری مخلوع مصر و دهها نفر از اعضای جنبش اخوان المسلمین واکنش های اعتراض آمیز نهادهای بین المللی و انتقادهای زیادی را در پی داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

مردم بومی برزیل در اعتراض به قانونی علیه سرزمین‌های اجدادی‌شان راهپیمایی کردند

گفتگوی جهانی؛ آیا پل کریمه هدف مشروع نظامی بود؟