ژروم والکه دست راست سپ بلاتر متهم تازه رسوایی فیفا

ژروم والکه دست راست سپ بلاتر متهم تازه رسوایی فیفا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با ادامه تحقیقات درباره فساد در فیفا، دادستان ها اکنون از ژروم والکه، دبیر کل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دست راست سپ بلاتر رئیس فیفا نام می برند

آگهی

با ادامه تحقیقات درباره فساد در فیفا، دادستان ها اکنون از ژروم والکه، دبیر کل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دست راست سپ بلاتر رئیس فیفا نام می برند.

او متهم شده است که در سال ۲۰۰۸، ده میلیون دلار را به حساب جک وارنر، معاون سابق فیفا واریز کرده است. پرداخت این مبلغ بخش کلیدی کیفرخواست صادر شده برای آقای وارنر است که به گرفتن رشوه در ازای کمک به آفریقای جنوبی برای میزبانی جام جهانی سال ۲۰۱۰ متهم شده است.

متهم دیگر پرونده فساد در فیفا، ریکاردو تکسریا رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال برزیل است که با اتهام پولشویی و فرار از پرداخت مالیات روبروست. او در سال ۲۰۱۲ از مقامش استعفا داده بود. جانشین او خوزه ماریا مارن در میان دستگیر شدگان هفته گذشته در زوریخ سوئیس دیده می شود.

همچنین نیکولاس لیوز، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از افرادی است که متهم به فساد است. او که ۸۶ سال دارد اکنون بخاطر بیماری در بیمارستانی در پاراگوئه بستری است و مقامات این کشور گفته اند که درخواستی از آمریکا برای بازدداشت و استرداد او به ایالات متحده را دریافت کرده اند.

از سوی دیگر انریکه سانس دبیر کل کونکاکاف، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و منطقه کارائیب به دلیل سوء ظن به دست داشتن در فساد، از سوی کمیته اخلاقی فیفا از مقام خود کنار گذاشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟