مجوز حضور زنان ایران در ورزشگاه ها صادر شده، اما ابلاغ نشده است

مجوز حضور زنان ایران در ورزشگاه ها صادر شده، اما ابلاغ نشده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنا به گزارش روزنامه شرق، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری ایران در مصاحبه خود با این روزنامه گفته است که صورتجلسه ورود زنان به سالن های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده و در انتظار بلاغ وزیر ورزش و جوانان است.

انتشار این خبر در حالی است که تا میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال کمی بیش از دو هفته باقی مانده و از ۲۹ خردادماه دور برگشت مسابقات لیگ جهانی والیبال در ایران برگزار خواهد. فدراسیون بین المللی والیبال در فصل گذشته لیگ جهانی والیبال، نسبت به ممنوع بودن ورود زنان ایران به سالن های ورزشی واکنش نشان داد و از ایران خواستار صدور مجوز در این زمینه شد.

معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان، که دو ماه قبل نیز گفته بود آئین نامه حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی نهایی شده است، در مصابه خود با روزنامه شرق می گوید: «خود مسئولان می آیند و مشکلی هم ندارد. حتی در جریان بازی های سال گذشته، مسئولان به سالن والیبال می رفتند. در مورد والیبال هم تا جایی که من در جریانم، اتفاقی نیافتاده، این موضوع ساز و کارش تعیین شده، منتها ابلاغ نشده است.»

با این حال شهیندخت مولاوردی در مصاحبه خود می گوید که در تدوین ساز و کار ورود زنان به سالن های والیبال، شورای امنیت کشور حضور نداشته اما اضافه می کند که فکر نمی کند در مورد حضور زنان در سالن های والیبال مشکلی وجود داشته باشد و از قبل هم مشکلی نبوده است.

حضور زنان در سالن های ورزشی و تماشای مسابقات مختلف همواره یکی از خواست های فعالان حقوق زن در ایران بوده و در کارزارهای مدنی خود محرومیت از این حق را یکی از جلوه های تبعیض جنسیتی علیه زنان دانسته اند. این ممنوعیت همچنین موجب شد که ایران یکبار میزبانی مسابقات جهانی والیبال نوجوانان را از دست بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود