اسپانیا؛ رستوران «ال سِیِر دِ کان روکا» بهترین رستوران جهان

اسپانیا؛ رستوران «ال سِیِر دِ کان روکا» بهترین رستوران جهان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان برای سال ۲۰۱۵ روز دوشنبه اول ماه ژوئن از سوی مجله «رستوران» منتشر شد و رستوران «ال سایِر دِ کان روکا» (El celler de Can

آگهی

فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان برای سال ۲۰۱۵ روز دوشنبه اول ماه ژوئن از سوی مجله «رستوران» منتشر شد و رستوران «ال سایِر دِ کان روکا» (El celler de Can Roca) در خِرونای اسپانیا بعنوان بهترین رستوران جهان شناخته شد.

داوران، رستوران برادران روکا را بخاطر خلاقیت و کنجکاوی فوق العاده، شایسته این جایگاه دانسته اند. آنها پیش از این در سال ۲۰۱۳ نیز بعنوان بهترین رستوران جهان شناخته شده بودند.

این رستوران منطقه کاتالان اسپانیا که ۵۵ صندلی دارد و توسط سه برادر اداره می شود از نگاه داوران دارای خلاقیت ها و مجموعه ای از طرح های جدید بوده است.

«ال سایِر دِ کان روکا» در سال ۲۰۱۳ فضایی تئاترگونه در تعامل بین غذا، موسیقی و هنر را به نمایش گذاشته بود. در سال ۲۰۱۴ نیز کل تیم گرداننده رستوران یک تور بلند پروازنه و بی سابقه از عرضه غذاهایشان در جنوب ایالات متحده آمریکا و بخشی از آمریکای لاتین براه انداختند. آنها همچنین تلاش کرده اند که گونه های نادر گیاهی و وحشی را وارد برنامه غذایی رستورانشان کنند. البته ویژگی برجسته دیگر این رستوران که از نگاه داوران بدور نمانده، فضای گرم و مهمان نوازانه با غذاهای لذیذ و شراب ممتاز بوده است.

برای مخاطبانی که کنجکاوند بازه قیمتی این رستوران های برجسته را بدانند، تحقیقات ما نشان می هد که در ده رستوران برتر این لیست برای صرف یک پرس غذا در حدود ۲۰۰ یورو باید پرداخت. اما این سخت ترین بخش تجربه این رستوران ها نیست. سخت ترین بخش پیدا کردن میز خالی است. برای مثال تمام صندلی های رستوران «ال سایِر دِ کان روکا»، یعنی بهترین رستوران جهان، در طول سال جای رزرو شده است. با این حال هنوز می توانید جایی در رستوران «اوستریا فرانسسکانا» که مقام دوم را کسب کرده و در شهر مودنا در ایتالیا واقع شده، پیدا کنید.

مقام سوم این لیست را رستوران «نوما» در کپنهاک دانمارک بدست آورده است. جایگا چهارم تا دهم لیست بهترین رستوران های جهان را به ترتیب رستوران هایی از کشورهای پرو، آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، ژاپن، برزیل و تایلند بدست آورده اند.

علی رغم شهرت رستوران ها و غذاهای فرانسوی، هیچ رستورانی از فرانسه در میان ده رستوران برتر دیده نمی شود و رستوران «میرازور» در مانتون، جنوب فرانسه، جایگاهی بهتر از مقام یازدهم را در لیست بهترین رستوران های جهان بدست نیاورده است.

لیست ده رستوران برتر جهان در سال جاری:

Top 10’s websites

. 1. El celler de Can Roca

2. Osteria Francescana

3. Noma

4. Central

5. “Eleven Madison Park“http://elevenmadisonpark.com/

6. Mugaritz

7. Dinner by Heston Blumenthal

8. Narisawa

9. D.O.M.

10. Gaggan

آگهی

نمودار بهترین رستوران های مطرح شده در فهرست سال جاری: کشورهایی که رستوران های برتر جهان در آنجا واقع شده اند:

Voir en plein écran

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک رستوران ایتالیایی به مشتریانش در قبال غذا خوردن بدون داشتن تلفن همراه، یک بطری شراب هدیه می‌دهد

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است