تشدید حملات در شهر مارینکای اوکراین

تشدید حملات در شهر مارینکای اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تلویزیونهای روسیه طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از تشدید نبردها در شرق اوکراین بویژه در شهر مارینکا پخش کردند، تصاویری که نشان دهنده حملات جدید جدایی

آگهی

تلویزیونهای روسیه طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از تشدید نبردها در شرق اوکراین بویژه در شهر مارینکا پخش کردند، تصاویری که نشان دهنده حملات جدید جدایی طلبان طرفدار روسیه علیه ارتش اوکراین است. مارینکا شهری کوچک در حدود بیست کیلومتری دونتسک است.

خبرنگار یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه که به مارینکا اعزام شده می گوید: «صد متر جلوتر از ما خط مقدم است و بچه های ما با مسلسل هایشان درگیر جنگ با دشمنند.»

درگیری ها در مارینکا تاکنون دست کم ۱۵ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشته است و دولت اوکراین تاکید دارد که این شهر هنوز در اختیار ارتش این کشور است.

جدایی طلبان همواره استفاده از سلاحهای سنگین را رد کرده اند درحالی که دولت اوکراین ضمن تاکید بر این موضوع، آن را خلاف توافقنامه ماه فوریه می داند.

سخنگوی ارتش اوکراین می گوید: «هنوز هم از تانک، خمپاره و توپخانه استفاده می شود. دشمن تلاش می کند که به پیش برود اما سربازان ارتش اوکراین موفق شده اند همه حملات را دفع و مواضعشان را حفظ کنند. وضعیت هم اکنون تحت کنترل است.»

درگیری ها در بندر ماریوپول نیز بشدت ادامه دارد و جنگ باعث شده که شهر شیروکینه، شهر کوچکی که در گذشته از مراکز جذب گردشگر بود کاملا تخریب شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم