حزب حامی نخست وزیر یونان با طرح پیشنهادی وی مخالفت می کند

حزب حامی نخست وزیر یونان با طرح پیشنهادی وی مخالفت می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از ارائه طرح «اصلاح مالیات بر مصرف» توسط الکسی سیپراس نخست وزیر یونان طی مذاکرات با کمیسیون اروپا، نمایندگان مجلس این کشور از حزب حاکم سیریزا، با

آگهی

پس از ارائه طرح «اصلاح مالیات بر مصرف» توسط الکسی سیپراس نخست وزیر یونان طی مذاکرات با کمیسیون اروپا، نمایندگان مجلس این کشور از حزب حاکم سیریزا، با آن مخالفت کردند.

آقای سیپراس در نشست روز چهارشنبه با رییس کمیسیون اروپا نیز به نتیجه ای دست نیافته بود و طرح پیشنهادی وی، نظر مثبت رییس کمیسیون اروپا را جلب نکرد.

دیمیتریس سیودراس از حزب “رودخانه” که در جبهه مخالف نخست وزیر قرار دارد، می گوید: «اگر طلبکاران از یونان همچنان بر این مساله اصرار داشته اند، می خواهیم بدانیم دولت در چهار ماه گذشته دقیقا بر سر چه چیزی مذاکره می کرد.»

نخست وزیر یونان به تازگی یک طرح ۴۵ صفحه ای ارائه کرده و در آن برنامه هایی نظیر اصلاح مالیات بر مصرف، شتاب بخشی به خصوصی سازی و ادغام تدریجی صندوق های بازنشستگی را پیشنهاد کرده است.

آنلوس کووئوس تحلیلگر سیاسی روزنامه “ویما” چنین نظر می دهد: «آقای سیپراس باید بداند چنین توافقی که برخلاف نظرات حزب سیریزا است، حتما در مجلس با مخالفت شدید نمایندگان این حزب مواجه خواهد شد.»

در همین راستا وزیر کار یونان نیز گفته است: «یونانی ها می توانند مطمئن باشند که هیچ قراردادی که هزینه ای بیشتر بر آنها وارد کند، امضاء نخواهد شد.»

یک بانوی شهروند یونانی می گوید: «این یک مذاکره جدی نیست. این فقط توافقی است که یونان را پس از بیست سال از بحران خارج می کند». بانوی دیگری نیز می گوید: «در پایان یک راه حل پیدا خواهد شد اما این برای درازمدت کارایی ندارد.»

روز جمعه، نشست دیگری میان نخست وزیر یونان و کمیسیون اروپا برگزار خواهد شد. به گفته خبرنگار شبکه یورونیوز در یونان: «الکسی سیپراس نخست وزیر یونان با معمای پیچیده ای رو به رو شده است. فشار طلبکاران خارجی از یکسو و مخالفت حزب متبوع وی در مجلس با اصلاحات پیشنهادی آقای تیپراس، ممکن است سبب شود تا انتخابات تازه ای در ماه ژوییه شکل بگیرد و راه حل آنجا پیدا شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد