مخدرهای قانونی خطری برای سلامت جوانان اروپایی

مخدرهای قانونی خطری برای سلامت جوانان اروپایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

غوغای مخدرهای قانونی باعث دردسر حکومتهای اروپایی شده است. این مواد که بصورت آزاد در دسترس خریداران است آزمایش نشده، غیرقابل پیش بینی و برخی اوقات

آگهی

غوغای مخدرهای قانونی باعث دردسر حکومتهای اروپایی شده است. این مواد که بصورت آزاد در دسترس خریداران است آزمایش نشده، غیرقابل پیش بینی و برخی اوقات کشنده هستند.

مواد روانگردان جدید از یک دهه پیش در بین مخدرهای قدیمی به کلوپهای اروپایی راه پیدا کرده است. این داروها در مواردی باعث اختلال روحی و مرگ می شوند و مصرف کنندگان بندرت عوارض آنها را می شناسند.

آخرین نسل از مواد مخدر در کارخانه های شیمیایی چین و هند ساخته شده و در حجم زیاد اغلب از طریق پست به اروپا صادر می شود.

در داخل اروپا، این مواد به مخدرهای توهم زای مجاز و نیز برای مصرف در تحقیقات شیمیایی یا حتی افزاینده های غذایی تبدیل می شوند و در بسته بندیهای جذاب به بازار می روند.

این ترکیبات مصنوعی سپس بصورت آزاد در مغازه های مخصوص یا از طریق اینترنت به فروش می روند.

هشت درصد از نوجوانان اروپایی، تقریباً یکی از هر ده نوبالغ در اروپا، مخدرهای مصنوعی را امتحان کرده اند.

این مواد شیمیایی که به عنوان مخدر به کار می روند توسط هیچکس آزمایش نشده اند بنابراین وقتی به بازار می آیند ناشناخته هستند.

مواد روانگردان جدید، شبیه به مواد مخدر غیرقانونی مثل ماری جوانا و کوکائین ساخته شده و جایگزین آنها می شوند. صدها نوع از این مخدرهای جدید شناخته شده است. بسیاری از آنها ممنوع شده اند ولی بقیه هنوز آزادانه به فروش می رسند.

این قبیل مواد در بریتانیا در مغازه های مخصوصی با یک کلاه قانونی و چسباندن برچسبی بر بسته بندی مبنی بر اینکه “برای مصرف انسان نیست” عرضه می شوند ولی دولت بریتانیا اخیراً در نظر دارد این مواد روانگردان را قدغن کند. این اقدام در لهستان و ایرلند هم دنبال شده است.

متخصصان هشدار می دهند که این مواد آزمایش نشده برای سلامتی خطرناکند اما علیرغم افزایش کنترل، انواع جدیدی از مواد مخدر غیرقانونی به اروپا وارد می شود. هر هفته شاهد ورود دو نوع جدید هستیم. انواع جدید می توانند خطرناکتر باشند و این نگران کننده است.

این برنامه خط مقدم با شرکت دو کارشناس اروپایی تلاش می کند این معضل را بشکافد. برای اطلاع از نظر آنان روی ویدئو کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا ۱۲ هزار جوان ۱۸ ساله را رایگان راهی سفر می‌کند

پیامدهای زیست محیطی و بهداشتیِ دفن غیرقانونی زباله های خطرناک

سی سالگی پیمان شنگن؛ چالش ها و فرصت های پیش روی اروپا