دیدار نخست وزیر یونان و رئیس کمیسیون اروپا بدون نتیجه پایان یافت

دیدار نخست وزیر یونان و رئیس کمیسیون اروپا بدون نتیجه پایان یافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیدار ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و الکسی سیپراس، نخست وزیر یونان بدون توافقی پایان یافت. این دو به همراهی یرون دیسلبلوم، رئیس گروه اروپا

آگهی

دیدار ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و الکسی سیپراس، نخست وزیر یونان بدون توافقی پایان یافت. این دو به همراهی یرون دیسلبلوم، رئیس گروه اروپا چهارشنبه شب در یک شام کاری در بروکسل برای رسیدن به توافقی به منظور پراخت بخشی از کمک های مالی به یونان به گفت و گو نشستند.

با اینحال، نخست وزیر یونان دربارۀ رسیدن به یک توافق در ادامۀ این گفت و گوها اظهار امیدواری کرد. وی در پاسخ به خبرنگاران گفت:«مطمئن هستم بالاخره توافقی به دست خواهد آمد اما این گفت و گوها باید با نقطه نظرهای واقع بینانه به نتیجه برسد. من در مورد اینکه این کمیسیون نگاه واقع بینانه ای دارد، خوشبین هستم.»

دیدار نخست وزیر یونان با گروه اروپا در حالی صورت می گیرد که روز جمعه، پنجم ماه مه، مهلت پرداخت یکی از اقساط این کشور به صندوق بین المللی پول به سر می رسد. یونان یک میلیارد و ششصد میلیون یورو به این نهاد مالی بدهکار است و روز جمعه باید ۳۰۰ میلیون یورو از این وام را بازپرداخت کند.

اتحادیۀ اروپا خواهان اصلاحات اقتصادی از جمله کاهش کسری بودجه و تولید ناخالص داخلی است اما یونان می گوید برنامه های خواسته شده از سوی اروپا فشار زیادی بر اقشار کم درامد این کشور وارد می کند.

به گفتۀ رهبران گروه اروپا و یونان، این مذاکرات به مرحله خوبی رسیده و طی روزهای آینده نیز ادامه می یابد.

خبرنگار یورونیوز در بروکسل می گوید: «خبر بزرگی که همه در انتظار آن بودند، اعلان نشده است و سوال این است که در روزهای آیا یونان ورشکسته می شود یا اینکه توافقی با وام دهندگان حاصل خواهد شد.»

یونان در این مذاکرات یک طرح ۴۵ صفحه ای ارائه کرده که در آن برنامه هایی نظیر اصلاح مالیات بر مصرف، سرعت بخشیدن به خصوصی سازی و ادغام تدریجی صندوق های بازنشستگی را گنجانده است. این طرح از سوی وام دهندگان به خصوص آلمان و صندوق بین المللی پول ناکافی عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب حامی نخست وزیر یونان با طرح پیشنهادی وی مخالفت می کند

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان