دولت یونان برای بازپرداخت وام هایش مهلت خواست

دولت یونان برای بازپرداخت وام هایش مهلت خواست
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت یونان برای نجات از خطر ورشکستگی از صندوق بین المللی پول درخواست کرده است تا به جای پرداخت بدهی اش به این صندوق در چهار نوبت، تمام مبلغ آن را به

آگهی

دولت یونان برای نجات از خطر ورشکستگی از صندوق بین المللی پول درخواست کرده است تا به جای پرداخت بدهی اش به این صندوق در چهار نوبت، تمام مبلغ آن را به صورت یکجا در پایان ماه میلادی جاری واریز کند.

این در حالی است که نخست وزیر یونان اخیرا گفته بود که کشورش قادر به بازپرداخت همه بدهی های خود خواهد بود، اما برای نخستین بار، بازپرداخت یکی از اقساط به تعویق می افتد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پنج شنبه شب در شهر مزلبرگ گفت: «رأی سه نهاد بین المللی تأثیر مهمی بر کشورهای عضو خواهد گذاشت اما تا آن زمان، این کشورها باید به طور دائم از خود واکنش نشان دهند. در یک سو مذاکره کنندگانِ طرف یونانی هستند و در سوی دیگر گروه اروپایی که باید در سطح وزیران دارایی تصمیم بگیرند و البته این تصمیم باید از سوی دولت های متبوع آنها تأیید شود. ما اکنون در میانه این روند هستیم و باید کمی صبر کنیم.»

از سوی دیگر، یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان گفت: «این بحران نقدینگی به لحاظ سیاسی از سوی کشورهایی که یونان به آنها بدهکار است، مهندسی می شود. آنها می خواهند به ما فشار بیاورند تا دائما در این بحران بدهی تورم زا باقی بمانیم. (…) برای این ملت، این کشور و البته دولت قبلی آن، بدهی های بدی بر بدهی های بد موجود افزوده شد. و حالا در شرایط ریاضتی و با درآمدهایی که کاهش یافته باید آن بدهی های بد پرداخت شود.»

قرار بود یونان بدهی یک و شش دهم میلیارد دلاری خود را در چهار نوبت در طول ماه ژوئن پرداخت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست یونان برای بازپرداخت یک مرحله ای بدهی هایش تا پایان ژوئن

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟