پیام هفت کشور صنعتی جهان برای روسیه

پیام هفت کشور صنعتی جهان برای روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دومین روز از نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با بیانیه ای توسط آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به پایان رسید. تغییرات آب و هوایی، بحران خاورمیانه و نیز

آگهی

دومین روز از نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با بیانیه ای توسط آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به پایان رسید.

تغییرات آب و هوایی، بحران خاورمیانه و نیز مقابله با تروریسم، موضوع تحریمها علیه روسیه و بحران اوکراین و نیز بحران مالی در یونان از مهمترین بحث های این نشست دو روزه بود.

صدر اعظم آلمان گفت: «معتقدیم که درگیری ها در شرق اوکراین تنها از راه سیاسی و بر مبنای توافق مینسک قابل حل است. همه ما بر این توافق هستیم که برداشتن تحریم های علیه روسیه به چگونگی اجرای توافقنامه مینسک بستگی دارد. در صورت لزوم آماده ایم اما آنچه اکنون نمی خواهیم، شدت بخشیدن به تحریم های موجود است.»

در حاشیه این نشست همچنین باراک اوباما و فرانسوا اولاند روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بر لزوم اتحاد میان طرفهای مذاکره با ایران بر سر برنامه ای هسته ای این کشور تاکید کردند.

تغییرات آب و هوایی نیز از دیگر موضوع های اصلی بحث در نشست روز دوم میان سران کشورها بود. آلمان در پی جلب توافق دیگر اعضای این نشست برای استفاده بیشتر از سوختهای فسیلی با هدف کاهش دمای کره زمین در دراز مدت است. گروه هفت از کشورهای بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده آمریکا تشکیل شده است.

در این دور از مذاکرات گروه هفت نیز همچون دوره قبلی، روسیه حضور نداشت. عضویت این کشور در گروه هفت از زمان آغاز بحران در شرق اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه لغو شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه اوکراین را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرد

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»

شکاف در گروه ۷؛ فرانسه با طرح آمریکا برای فروش اموال توقیف‌شده روسیه مخالفت کرد