دیدار وزرای دارایی یونان وآلمان نتیجه ای برای حل بحران مالی یونان نداشت

دیدار وزرای دارایی یونان وآلمان نتیجه ای برای حل بحران مالی یونان نداشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان پس از پایان نشست صبح دوشنبه با همتای آلمانی خود ولفگانگ شویبله، این گفتگو را دوستانه خواند اما از یافتن راه حلی خبر

آگهی

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان پس از پایان نشست صبح دوشنبه با همتای آلمانی خود ولفگانگ شویبله، این گفتگو را دوستانه خواند اما از یافتن راه حلی خبر نداد. یونان برای بازپرداخت بدهی اش به صندوق بین المللی پول، تحت فشار اتحادیه اروپا قرار دارد.

یانیس واروفاکیس در حضور خبرنگاران گفت: ««من و دکتر شویبله گفتگویی طولانی داشتیم. اکنون اتحادیه اروپا و به ویژه منطقه “یورو” شرایط دشواری را می گذراند. این وظیفه سیاستمداران، در حقیقت سیاستمداران منتخب است که در بالاترین سطح تلاش کنند تا به توافقی دست یابند که برای اتحادیه اروپا و حفظ یکپارچگی اش ضروری است. در چند سال گذشته بن بستهای بسیاری ایجاد شده بود. اما این وظیفه ای تاریخی است که باید انجام بدهیم.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان می گوید که اتحادیه اروپا مایل است تا یونان در این مجموعه باقی بماند اما این امر مستلزم اصلاحاتی است که این کشور باید در برخی قوانین داخلی اش ایجاد کند.

آنگلا مرکل: «باید بگویم که متاسفانه فرصت زیادی باقی نمانده است. یقینا در این فرصت اندک، همگی باید برای یافتن یک راه حل بشدت تلاش کنیم. دو روز بعد در بروکسل، نخست وزیر یونان در نشست اتحادیه اروپا و آمریکا حضور خواهد داشت و صحبت می کنیم. اما مشکل این است که زمان می گذرد و یکایک این روزها ارزشمند هستند.»

دولت چپگرای یونان هفته پیش پیشنهادهای اصلاحی کمیسیون اروپا را رد کرد اما خودش هنوز موفق به یافتن و ارائه راه حلی نشده است. الکسی سیپراس نخست وزیر یونان می کوشد تا برای آزاد شدن باقیمانده کمک مالی به این کشور در قالب طرح نجات مالی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا، با این نهادها به توافقی سریع برسد.

جمعه گذشته، یونان از بازپرداخت نخستین قسط سیصد میلیون یورویی خود ناتوان شد و انجام آن را تا پایان ژوئن به تعویق انداخت. دولت این کشور باید تا پایان ماه جاری، مجموعا چهار قسط را به صندوق بین المللی پول پرداخت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با رای پارلمان، شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان برگزیده شد

هشدار صندوق بین‌المللی پول: هوش مصنوعی بر ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت

خلاء قدرت در بیروت؛ پارلمان لبنان برای بار دوازدهم در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند