رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه انتخابات پارلمانی را مایه افتخار خود دانست

رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه انتخابات پارلمانی را مایه افتخار خود دانست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در انتخابات پارلمانی ترکیه که روز یک شنبه ۷ ژوئن برابر با ۱۷ خرداد برگزار شد، حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم این کشور که امیدوار بود با کسب اکثریت مطلق

آگهی

در انتخابات پارلمانی ترکیه که روز یک شنبه ۷ ژوئن برابر با ۱۷ خرداد برگزار شد، حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم این کشور که امیدوار بود با کسب اکثریت مطلق آراء قدرت لازم را برای تغییر قانون اساسی به دست آورد، به هدف خود نرسید.

با این وجود، احمد داوود اوغلو، رهبر این حزب در شامگاه یک شنبه با حضور در بالکن مقر حزب در آنکارا تأکید کرد که این انتخابات مایه افتخار اوست.

او گفت که این انتخابات نشان داد که در این کشور دموکراسی حاکم است و سرنوشت پارلمان، با رأی و نظر مردم تعیین می شود. خواست مردم، بالاتر از هر خواست و اراده ای است و باید به احترام گذاشت. او گفت پیامی را که مردم از طریق این انتخابات فرستاده اند، درک و اجرا خواهیم کرد، با وجود این دیگر احزاب بدانند که همچنان بر برنامه های خود، از جمله تغییر قانون اساسی پایبند خواهیم بود.

او گفت: «تصمیم مردم ما تصمیم نهایی است و احترام به این تصمیم برای همه احزاب سیاسی، امری ضروریست. و باید ما به هر شکلی که باشد امکان تحقق خواست مردم را فراهم اوریم.»

در این انتخابات، حزب عدالت و توسعه ۴۰.۸ درصد، حزب جمهوریخواه خلق ۲۵ درصد، حزب راستگرای حرکت ملی ۱۶.۳ درصد و حزب دموکراتیک خلق ها ۱۳ درصد از کل اراء شمرده شده را به دست آوردند.

به این ترتیب حزب عدالت و توسعه ۲۵۸ کرسی، حزب جمهوریخواه خلق ۱۳۲ کرسی، حزب حرکت ملی ۸۱ کرسی و حزب دموکراتیک خلق ها که مدافع حقوق کردهاست ۷۹ کرسی در پارلمان آینده ترکیه خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار هنیه با اردوغان؛ آیا ترکیه نقش قطر را در میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل برعهده می‌گیرد؟

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟