تایید حکم اعدام یازده نفر از متهمان فاجعه استادیوم پورت سعید

تایید حکم اعدام یازده نفر از متهمان فاجعه استادیوم پورت سعید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سرانجام دادگاهی در مصر حکم اعدام یازده متهم فاجعه استادیوم پورت سعید را تایید کرد. بیست و یک متهم، از جمله هفت مقام پلیس نیز از اتهامات تبرئه شدند.

آگهی

دادگاهی در مصر، با نظر مثبت مفتی اعظم، حکم اعدام یازده متهم فاجعه استادیوم پورت سعید را تایید کرد. این افراد هواداران تیم المصری پورت سعید هستند.

در جریان این درگیری که در تاریخ یکم فوریه سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد، دست کم ۷۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از هزار نفر مجروح شدند.

بیست و یک متهم دیگر پرونده، از جمله هفت مقام پلیس، از اتهامات تبرئه شدند. خارج از محوطه دادگاه، بازماندگان قربانیان در اعتراض به کافی نبودن احکام صادر شده تجمع کردند.

مادر یکی از قربانیان با شیون می گفت: «از وقتی رئیس انتظامات استادیوم دستگیر شده یک روز را هم در سلول نبوده. او چهار سال گذشته در بیمارستان بستری بوده. با لباس آدیداس و کفش نایکی می آید و وارد دادگاه می شود.»

در جریان حادثه ای که «فاجعه استادیوم پورت سعید» نام گرفت، هواداران تیم فوتبال المصری، پس از شکست خانگی ۳-۱ برابر الاهلی قاهره، به سکوی تماشاگران حریف حمله ور شدند و فاجعه ای مرگبار و بی سابقه را در تاریخ فوتبال مصر رقم زدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

بازگشت پاتریک جورج زکی به ایتالیا؛ مبارز سیاسی مصری سرانجام عفو شد

مردم بومی برزیل در اعتراض به قانونی علیه سرزمین‌های اجدادی‌شان راهپیمایی کردند