اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران ایران

اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اهدای گواهینامه درجۀ یک هنری به ۱۸ تن از سینماگران ایرانی از آنها تقدیر کرد.

عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمد رضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پور احمد، مسعود جعفری جوزانی، احمد رضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی، هدیه تهرانی و مرحوم احمد رسول زاده، کسانی بودند که گواهینامه درجه یک هنری وزارت ارشاد به آنان اهدا شد.

علی جنتی، وزیر ارشاد در سخنرانی خود هنگام اهدای این جوایز گفت: «افتخار می کنیم در خدمت شما سینماگران هستیم و گام های خوبی در عرصه سینما برداشته شده است… تجربه ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با دولت و برنامه های آن همراهی می کنند کار با سرعت بیشتری پیش می رود و همدلی اتفاق می افتد.»
آقای جنتی همچنین گفت: «افتخار می کنم امضای من زیر پای درجه های هنری هنرمندان گرانقدر است. نکته ای برای من باعث تاسف است؛ شخصیت هایی که امشب دیدم عمدتا ستارگان درخشانی در حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته های هنری هستند و شخصیت های پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در عرصه های مختلف پیشتاز بودند. تعجب می کنم چرا تا به حال به آنان درجه هنری داده نشده است.»

کیومرث پوراحمد، کارگردانی که از دریافت کنندگان این گواهینامه هنری بود، یکی از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: «آقای ایوبی و جناب وزیر از شما تشکر می کنم ولی قرار نیست ما استاد شویم و در گوشه خانه بنشینیم و فیلم نسازیم.»

گواهینامه درجه یک هنری که به امضای وزرای علوم و ارشاد و رئیس فرهنگستان هنر رسیده، معادل مدرک دکترا محسوب می شود و بر اساس بررسی سوابق و کارنامه هنری افراد به آنها اعطا می‌شود.

این گواهینامه در پنج سطح برای هنرمندان صادر می‌شود. گواهینامه درجۀ یک هنری معادل مدرک دكترا و گواهینامه درجه دو هنری معادل مدرك تحصیلی فوق‌لیسانس است. این گواهینامه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی به اجرا درآمده است.

این گواهینامه با نشان درجه یک هنری که آنهم از سوی دولت به اهالی فرهنگ اعطا می شود، متفاوت است.

  • اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران

  • اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران

  • اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران

  • اهدای گواهینامه هنری ارشاد به سینماگران

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود