جشنواره رقص و موسیقی باچاتا در جمهوری دومینیکن

جشنواره رقص و موسیقی باچاتا در جمهوری دومینیکن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمهوری دومینیکن به داشتن سواحل زیبا، موسیقی و رقص باچاتا شهرت دارد. باچاتا رقصی زیبا و رومانتیک با ریشه هایی از آفریقا و کارائیب است. شهر بوکاچیکا،

آگهی

جمهوری دومینیکن به داشتن سواحل زیبا، موسیقی و رقص باچاتا شهرت دارد. باچاتا رقصی زیبا و رومانتیک با ریشه هایی از آفریقا و کارائیب است.

شهر بوکاچیکا، در استان سانتو دو مینگو میزبان جشنواره باچاتا به نام باچوتو است و هزاران نفر از طرفداران باچاتا از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره به این شهر آمدند.

رقص و موسیقی باچاتا در سالهای اخیر در اروپا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. رقصنده های حرفه ای شناخته شده اروپایی برای رقابت و همچنین تکمیل مهارتهایشان در این جشنواره شرکت داشتند.

برگزار کننده جشنواره باچاتو می گوید: «همراه با رویدادهای هنری این جشنواره، ما به جمهوری دومینیکن که این رقص را به ما داده، چیزی برمی گردانیم. ما برای سازمان های کودکان و امداد های پزشکی و آموزشی آنها کمک مالی جمع می کنیم. هدف دیگر ما کمک به تهیه مسکن و آموزش نواختن یک ساز است، از روح و جسم کودکان مراقبت می کنیم.»

باچاتا در سال 1962 میلادی با صدای خوزه مانوئل کالدرون و گروه موسیقی سه نفره زاده شد. اولین ترانه معروف باچاتا در استودیو رادیو تلویزیون دومینیکن ضبط شد. پس از سالها، امروزه باچاتا به اندازه سالزا، رقص لاتین دیگر محبوب است.

رافائل تاورنیر، خبرنگار یورنیوز از محل جشنواره می گوید: «رقص باچاتا که در دوران دیکتاتوری ممنوع بود، اکنون یکی از نمادهای جمهوری دومینیکن و دارای شهرت بین المللی است. روز سی ام ماه مه روز رسمی باچاتا در این استان است.»

جشنواره باچاتو از 28 ماه مه تا اول ژوئن در شهر ساحلی بوکاچیکا برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟