گزارش سازمان عفو بین الملل درباره چرخه خشونت در عراق

گزارش سازمان عفو بین الملل درباره چرخه خشونت در عراق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی در روز بیست و نهم خرداد سال گذشته، موصل، دومین شهر بزرگ عراق به دست نیروهای داعش افتاد. اشغال این شهر دور تازه ای از خشونتهای سازمان

آگهی

گزارش تفصیلی

در روز بیست و نهم خرداد سال گذشته، موصل، دومین شهر بزرگ عراق به دست نیروهای داعش افتاد. اشغال این شهر دور تازه ای از خشونتهای سازمان یافته نیروهای جهادی علیه غیرنظامیان را همراه داشته است. میزان خشونت روز افزون به کار گرفته شده توسط نیروهای داعش برای تسلط هرچه بیشتر بر نواحی عراق، باعث نگرانی شدید سازمانهای بین المللی شده است.

سازمان عفو بین الملل مستقر در لندن، روز چهارشنبه گزارشی را از جنایات صورت گرفته در عراق منتشر کرده است. این جنایات، شامل هر دو طرف درگیر در جنگ می شود.

بر اساس این گزارش، در ماه ژانویه و برای مقابله به مثل، دو قتل عام، یکی توسط نیروهای شیعه حامی دولت عراق در روستای “بروانا” و دیگری بدست نیروهای ایزدی در ناحیه “سنجار” صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۰ غیرنظامی سنی کشته شده اند. افزایش تنش میان قومیتهای مختلف در عراق بر تنش میان شیعیان و سنی ها ساکن این کشور دامن زده است.

مخالفان نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق را به دامن زدن به اختلافهای فرقه ای و تلاش برای برقراری دولتی شیعی در این کشور متهم می کردند. با شکل گیری دولت تازه در عراق، امید تازه برای وحدت ملی و کاهش اختلافهای فرقه ای بیشتر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه بغداد قاتل تحلیلگر عراقی را به اعدام محکوم کرد

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد