دفاع میشل پلاتینی از نخست وزیر فرانسه

دفاع میشل پلاتینی از نخست وزیر فرانسه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماجرای سفر مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه همراه دو فرزندش به برلین با یکی از هواپیماهای دولت این کشور برای تماشای دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا به

آگهی

ماجرای سفر مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه همراه دو فرزندش به برلین با یکی از هواپیماهای دولت این کشور برای تماشای دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا به دردسری تازه برای دولت فرانسه بدل شده است.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، که برای افتتاح فروش بلیت جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۶ در پاریس به سر می برد، هدف سفر نخست وزیر فرانسه به برلین را نه تماشای مسابقه، که یک سفر کاری توصیف کرد و گفت: « آقای والس می خواست قبل از مسابقه با من به صورت خصوصی ملاقات کند. به ما اطلاع داده شده بود آقای نخست وزیر مایل است در مورد دو مساله، یعنی بحث های بین یوفا و فرانسه بر سر برگزاری جام ملت ها و همینطور آینده فوتبال در جهان، پس از بحران فیفا، صحبت کند.»

این توضیحات اما برای نمایندگان جریان اصلی اپوریسیون فرانسه یعنی حزب جمهوریخواه، قانع کننده نیست؛ تیری سولر، نماینده جمهوریخواه مجلس فرانسه در این باره گفت: «از اینکه والس چشم هایش را به روی این اشتباه سیاسی بسته، واقعا عصبانی هستم. مال و اموال عمومی مساله بسیار مهمی است. آنچه مرا کلافه کرده این است که او همین را هم متوجه نمی شود.»

کلود گروگسگوئن از همین حزب هم با لحنی طعنه آمیز گفت: «کسی که به بقیه درس اخلاق می دهد، باید بداند که کار خودش از همه خرابتر است.»

این نخستین بار نیست که علاقه آقای والس به فوتبال برایش دردسر آفرین می شود، دو سال پیش، پس از انتشار گزارش افزایش شمار بیکاران در فرانسه، گفتگوی نخست وزیر فرانسه با وزیر وقت اقتصاد درباره «ال کلاسیکو»، آن هم در نمایشگاه محصولات کشاورزی، در رسانه های محلی به موضوعی برای انتقاد از بی مسئولیتی وی بدل شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«طرح ریزی برای حمله تروریستی»؛ جوان فرانسوی در اوکراین محکوم شد

تشدید بحران در حزب سوسیالیست فرانسه

انتخابات فرانسه؛ والس با رها کردن هم حزبی سوسیالیست به امانوئل ماکرون پیوست