حبس ابد برای ژو یونگ کانگ، سیاستمدار برجسته چین

حبس ابد برای ژو یونگ کانگ، سیاستمدار برجسته چین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا به گزارش شین هوا، خبرگزاری رسمی چین، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن)، محاکمه ژو یونگ کانگ، عضو سابق کمیته مرکزی و دفتر سیاسی حزب کمونیست و رئیس

آگهی

بنا به گزارش شین هوا، خبرگزاری رسمی چین، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن)، محاکمه ژو یونگ کانگ، عضو سابق کمیته مرکزی و دفتر سیاسی حزب کمونیست و رئیس سازمان امنیت داخلی این کشور که قبلا متهم به فساد و سوء استفاده از قدرت شده بود، برگزار و محکوم به حبس ابد شد.

ژو یونگ کانگ، در فرصت دفاع خود در دادگاه گفت: “من اتهامات مطرح شده از طرف دادستان را که در اساس درست است قبول دارم، به گناهان خود اعتراف و اظهار ندامت می کنم.” این دادگاه در شهر تیانجین در شمال چین برگزار شد.

دادگاه ژو یونگ کانگ غیر علنی بود و به گزارش شین هوا او نسبت به حکم زندان ابد درخواست تجدید نظر نکرده است. ژو یونگ کانگ پیش از این از حزب کمونیست چین اخراج و در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شده بود.

او یکی از افراد بسیار نزدیک بو شیلای فرد بسیار قدرتمند در حزب کمونیست بود که وی نیز محاکمه و محکوم به حبس شد. ژو یونگ کانگ اگر چه در دورانی ریاست پلیس چین را برعهده داشت، اما در ارتش این کشور نیز دارای نفوذ گسترده ای بود.

بنا به گزارش ها جرایم مربوط به رشوه خواری، سوء استفاده از قدرت و افشای اسرار دولتی که ژو یونگ کانگ به آن متهم شده بود، مربوط به مدتی طولانی و طی چند دهه است. این اتهام ها همچنین شامل دوره ای است که او معاون مدیر کل شرکت ملی نفت چین بوده است.

از هنگام به قدرت رسیدن شی جین پینگ در چین، به جز ژو یونگ کانگ، چند سیاستمدار برجسته دیگر نیز به اتحام فساد و رشوه خواری محاکمه شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید