رکورد ماندن در فضا برای یک زن شکست

رکورد ماندن در فضا برای یک زن شکست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سه نفر فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی، سرانجام پس از شش ماه تحقیقاتِ علمی، روز پنجشنبه با این ایستگاه فضایی خداحافظی کردند تا به زمین سلامی

آگهی

سه نفر فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی، سرانجام پس از شش ماه تحقیقاتِ علمی، روز پنجشنبه با این ایستگاه فضایی خداحافظی کردند تا به زمین سلامی دوباره کنند.

آنتوان شکاپلروف از روسیه، سامانتا کریستوفورتی از آژانس فضایی اروپا و تری ویرتس از ایالات متحده، سه فضانوری هستند که امروز به زمین برگشتند.

به گفته ناسا، فضاپیمای حامل این فضانوردان با نام سویوز (Soyuz)، ساعت ده و بیست دقیقه امروز به وقت بین المللی، بر فراز آسمان مغولستان از این ایستگاه فضایی جدا شده بود.

قرار بود که این افراد روز چهاردهم ماه مه به زمین برگردند اما وقتی سفینه باری M27-M شامل سوخت، اکسیژن، غذا و وسایل تحقیقاتی در رسیدن به این ایستگاه ناکام ماند، بازگشت آنان نیز چند هفته به تأخیر افتاد.

کریستوفورتی به دلیل این تأخیر، رکوردِ ماندن در فضا برای یک فضانوردِ زن را شکست. او با دویست روز ماندن در فضا رکورد پیشین سونیتا ویلیامز را که در سال ۲۰۰۷ نزدیک به ۱۹۴ روز در فضا مانده بود جابجا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه برای یافتن آب کاوشگری را به سوی ماه پرتاب کرد

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد