دنیای ورزش؛ از مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا تا آشنایی با یک قهرمان پارالمپیک

دنیای ورزش؛ از مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا تا آشنایی با یک قهرمان پارالمپیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قهرمانی میکل ویلارد دانمارکی در مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا در تاریخ ششم و هفتم ژوئن در شهر آلمیره هلند برگزار شد. در

آگهی

قهرمانی میکل ویلارد دانمارکی در مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا

مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا در تاریخ ششم و هفتم ژوئن در شهر آلمیره هلند برگزار شد. در فینال وزن منهای ۸۵ کیلوگرم، میکل ویلارد دانمارکی، قهرمان جهان، از سد ایوان ناستینکو حریف چابک اوکراینی خود گذشت و مدال طلا را به گردن آویخت.

در فینال وزن منهای ۵۵ کیلوگرم زنان، مارتینا بیرونسکا لهستانی به مصاف جسیکا اسکریچولو ایتالیایی رفت. مارتینای ۳۱ ساله و با تجربه در نهایت حریف قدرتمند ایتالیایی اش را شکست داد.

لورانس فویا از فرانسه هم موفق شد با ارائه یک نمایش تحسین برانگیز مدال طلای وزن منهای ۵۵ کیلوگرم جوجیتسوی برزیلی را از آن خود کند. لورانس فویا در فینال اوسکانا موسکالینکو روس را مغلوب کرد.

درخشش تیم زنان «اس سی ای» در مسابقات قایقرانی ولوو

مرحله هشتم مسابقات قایقرانی ولوو با برتری تیم «اس سی ای» همراه بود. این تیم تنها تیمی شرکت کننده در این رقابت ها است که تمام ورزشکارانش زن هستند.

بانون این تیم مسیر نزدیک به ۱۳۷۰ کیلومتری بین بندر لیسبون پرتغال و لوریان فرانسه را در ۳ روز و ۱۳ ساعت و ۱۱ دقیقه پیمودند و زودتر از ۶ رقیب قدرتمند خود از خط پایان عبور کردند.

ورزشکاران تیم «ویستاس ویند» با ۴۸ دقیقه اختلاف روی سکوی دوم ایستادند و تیم «ابوظبی اوشن ریس» هم به جایگاه سوم بسنده کرد.

پیروزی صخره نورد جوان آمریکایی

در بخش مردان رقابت های صخره نوردی جهان در شهر وایل آمریکا، یان هویا از آلمان حریفانش را پشت سر گذاشت و مدال طلا را به گردن آویخت. ۴ مدال طلای جهانی و قهرمانی اروپا نیز در کارنامه یان ۲۴ ساله دیده می شود.

در بخش زنان، مگان ماسکاریناس، صخره نورد ۱۷ ساله آمریکایی شگفتی ساز شد. مگان که تنها دومین حضورش در فینال قهرمانی جهان را تجربه می کرد با عملکرد بی نقص خود روی سکوی نخست ایستاد.

آشنایی با جودی کاندی یک ورزشکار استثنایی

جودی کاندی ۳۶ ساله، ورزشکار پارالمپیک، با پشتکار و توانایی اش توانسته مرزها را بشکند و بر ناتوانایی فیزیکی خود غلبه کند. او درباره تغییر رشته ورزشی از شنا به دوچرخه سواری چنین می گوید: «تغییر خیلی خوبی بود. در حالی که در سال ۲۰۰۶ میلادی برای مسابقات جهانی شنا آمده می شدم، متوجه شدم که در دوچرخه سواری پیشرفت خیلی خوبی دارم. زمانی که به تیم دوچرخه سواری پیوستم، پی بردم که عملکردم بر روی دوچرخه بهتر از درون آب است. ۳ ماه بعد، نخستین مقام خود را در تایم تریل بدست آوردم و پس از آن این رشته را ترک نکردم.»

شکست در خانه و در پارالمپیک لندن نه تنها موجب ناامیدی جودی نشد بلکه انگیزه او برای موفقیت را چند برابر کرد.

او در این زمینه گفت: «رقابت های پارالمپیک ریو ششمین تجربه ام خوهد بود. انگیزه بالای دارم و در شرایط خوبی هستم. عدم موفقیت در مسابقات لندن موجب شده تا انگیزه کسب مدال طلای رقابت های ریو را داشته باشم. اگر پایان دوران ورزشی ام آنجا باشد، دوست دارم در اوج باشم. پس از آن هم عشقم به ورزش کم نمی شود و دوچرخه سواری را دنبال می کنم و سعی می کنم پیشرفت کنم و سریعتر بروم. تا زمانی که بتوانم ادامه می دهم.»

کارکرد دوچرخه از زبان وینچنزو نیبالی

وینچنزو نیبالی، قهرمان مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس، به توضیح برخی از ویژگی های یک دوچرخه حرفه ای امروزی پرداخته است:

خلاصه توضیحات وی به شرح زیر است:

آگهی

وزن دوچرخه حدود ۶ کیلو و ۹۰۰ گرم است. اتحادیه جهانی دوچرخه سواری وزن کمتر از ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم را نمی پذیرد. در ساخت دوچرخه های حرفه ای از تازه ترین پیشرفت های بشری استفاده می شود؛ مثلا تایر دوچرخه از فیبر کربن است. دوچرخه حسگری دارد که به یک رایانه مربوط به بخش سرعت وصل شده و با حسگر قدرت نیز در ارتباط است.

این وسیله میزان انرژی را که در زمان رقابت مصرف می شود ارزیابی می کند. در طول مسابقه، مکانیک تیم می تواند چرخ دنده ها را کنترل کند. اگر دوچرخه پنچر هم بشود، که اتفاق نادری است، تایر را تعویض می کند و تنظیمات لازم را انجام می دهد. مهمترین نکته به خصوص برای جوانان بر سر داشتن کلاه ایمنی است. چه در تمرین چه تفریح، باید این کار را انجام دهند و از جان خود محافظت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه در رودخانه کنگو؛ لحظه غرق شدن لنج مملو از مسافر و بار؛ ده‌ها نفر جان باختند

مسابقه به آب‌اندازی مردان سفیدپوش در ونیزِ فرانسه

سه ماه سرگردانی در دریا؛ دریانورد استرالیایی با خوردن ماهی خام و آب باران زنده ماند