ایالات متحده آمریکا مستشاران نظامی تازه به عراق می فرستد

ایالات متحده آمریکا مستشاران نظامی تازه به عراق می فرستد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه، دستور اعزام چهارصد و پنجاه نظامی آمریکایی را به منظور مشاوره و یاری دادنِ نیروهای ارتشِ

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه، دستور اعزام چهارصد و پنجاه نظامی آمریکایی را به منظور مشاوره و یاری دادنِ نیروهای ارتشِ عراق صادر کرد.

طبقِ این برنامه، ایالاتِ متحده، پنجمین مرکزِ آموزش نظامیِ خود در عراق را با هدفِ تربیت نیروهای امنیتی و مبارزان سنّی مذهب این کشور تأسیس خواهد کرد.این کار به منظور مقابله با پیشرفتهای اخیرِ گروه موسوم به «دولت اسلامی» صورت گرفته است و هدف کوتاه مدت آن بازپس گیری شهر رمادی است که ماه گذشته به تصرف نیروهای جهادگرا درآمده است.

کاخ سفید که این تصمیم را بنا به درخواست نخست وزیر عراق گرفته، اعلام کرده است که این نیروها در جنگ مستقیم شرکت نخواهند داشت.این مرکز آموزشی تازه، در پایگاه هواییِ التقدم، که در چهل کیلومتری شهر رمادی واقع بوده و در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ یکی از مراکز عملیات نظامی آمریکا بوده است، مستقر خواهد شد.

تا کنون بیشتر نیروهای عراقی که به وسیله نظامیان آمریکایی تعلیم دیده اند، پیرامون شهر بغداد، پایتخت عراق مستقر شده اند.در حال حاضر نزدیک به سه هزار و صد نظامی ایالات متحده در عراق مشغول تعلیم دادن،ارائه مشاوره، تضمین امنیت و ارائه دیگر پیشتیبانی ها به دولت عراق هستند.

نیروهای رزمی ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ آخرین پایگاه نظامی خود به نام اَدِر (Adder) در عراق را به نیروهای این کشور تحویل دادند. نام این پایگاه بعدتر به پایگاه علی تغییر یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند