دميرتاش: انفجارهای اخیر ترکیه بدون حمایت عناصر دولتی ممکن نبوده است

دميرتاش: انفجارهای اخیر ترکیه بدون حمایت عناصر دولتی ممکن نبوده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صلاح الدين دميرتاش، رهبر حزب دموکراتيک خلق ها، تیراندازی و انفجارهای اخیر در ترکیه را بدون حمایت افرادی در دولت ترکیه ناممکن دانست. حزب دموکراتيک

آگهی

صلاح الدين دميرتاش، رهبر حزب دموکراتيک خلق ها، تیراندازی و انفجارهای اخیر در ترکیه را بدون حمایت افرادی در دولت ترکیه ناممکن دانست.

حزب دموکراتيک خلق ها با اکثريت کرد و مورد حمايت چپ های ترکيه که برای اولین بار به پارلمان راه یافته ائتلاف با حزب حاکم عدالت و توسعه را مردود دانسته است.

آقای دمیرتاش گفت: «احدی بدون حمایت دولت نمی تواند از سوریه با بمب در دست وارد ترکیه شود و دقایقی پیش از سخنرانی من دو بمب را منفجر کند. عناصری که در داخل کشور و دولت با مهاجمان مرتبط هستند باید شناسایی شوند.»

این اظهارات آقای دمیرتاش در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اخیراً با انتقاد از کشورهای غربی و تروریست خواندن کردها گفت غرب ترکمن ها و اعراب سوریه را بمباران و از «تروریست های کرد» حمایت می کند.

در دو انفجاری که دو روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در تجمع انتخاباتی حزب آقای دمیرتاش در شهر کردنشین دیاربکر روی داد چهار نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

پس از انتخابات یک فعال اسلامگرا که رئیس یک گروه خیریه بود در استان دیاربکر ترور شد. در درگیریهایی که بدنبال کشته شدن وی در این استان روی داد سه نفر دیگر جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه