کنفرانس سران اتحادیه اروپا با مکزیک به پایان رسید

کنفرانس سران اتحادیه اروپا با مکزیک به پایان رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز جمعه، کنفرانس سران مکزیک و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد. هدف تحکیم روابط و نهایی کردن توافق بر سر سهیم شدن اطلاعات فردی مسافران هوایی است، اما هنوز موانع موجود در این راه برطرف نشده است.

آگهی

کنفرانس سران مکزیک و اتحادیه اروپا در بروکسل روز جمعه برگزار شد. هدف، تحکیم روابط و نهایی کردن توافق بر سر سهیم شدن اطلاعات فردی مسافران هوایی است، اما هنوز موانع موجود در این راه برطرف نشده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: “ما نمی توانیم این توافق را با مکزیک یا هر کشور دیگری به انجام برسانیم زیرا این امر مستلزم تایید دیوان عالی اروپا و توافق با دیگر کشورها از جمله کاناداست.”

در ارتباط با گزارشهای مبنی بر موارد تخطی از حقوق بشر در مکزیک، یک گزارشگر نظر رئیس جمهوری مکزیک را در این مورد جویا شد.

آقای انریکه پنیا نیه تو در پاسخ گفت: “این در میان اولویتهای من قرار دارد. ما رسما تعهد داده ایم که این در دستور کار دولت قرار گیرد و حقوق بشر در مکزیک رعایت گردد.”

رئیس جمهوری مکزیک همچنین یکی از شرکت کنندگان در اجلاس سران کشورهای آمریکای لاتین و اتحادیه اروپا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بود. در روز نخست، حدود یکصد نفر در خارج از هتل محل اقامت او دست به تظاهرات زدند و او را به دلیل ناپدید شدن چهل و سه دانشجو در ماه سپتامبر، قاتل خطاب کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟