روند یکسان رسیدگی به شرایط پذیرش پناهجویان در کشورهای اتحادیه اروپا

روند یکسان رسیدگی به شرایط پذیرش پناهجویان در کشورهای اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه «سخن شما» یکی از کاربران پرسیده: «تفاوت بین مهاجر و پناهجو چیست؟ آیا در تمام کشورهای اروپا رویه ای یکسان برای مواجهه با مهاجرت و

آگهی

در این برنامه «سخن شما» یکی از کاربران پرسیده: «تفاوت بین مهاجر و پناهجو چیست؟ آیا در تمام کشورهای اروپا رویه ای یکسان برای مواجهه با مهاجرت و پناهندگی وجود دارد؟»

ژان فرانسوا پلوکَن، مدیر انجمن پذیرش پناهندگان و دفاع از حقوق آنها، به این پرسش چنین پاسخ می دهد: «طبق تعریف، مهاجران کسانی هستند که از یک مکان به مکانی دیگر می روند. پناهجو اما کسی است که برای حفظ جان و تمامیت جسمی اش همین کار را انجام می دهد، زیرا در کشور خودش از حفاظت جانی برخوردار نیست. پناهجو در متن کنوانسیون ژنو که مربوط به سال ۱۹۵۱ است تعریف شده است. متنی که پس از جنگ جهانی دوم تهیه شد. امروزه ۱۴۵ کشور در دنیا این متن را پذیرفته و تصویب کرده اند. بنابر کنوانسیون ژنو، پناهجو کسی است که به دلایلی نظیر نژاد، مذهب، ملیت، تعلق به گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا بیم آن می رود که مورد آزار و اذیت قرار بگیرد. اینها مواردی هستند که در کنوانسیون ژنو در نظر گرفته شده اند.»

آقای پولکن می افزاید: «البته دولت ها مختارند موارد تکمیلی هم به این لیست اضافه کنند. به عنوان نمونه در فرانسه، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قانون موسوم به حمایت های ثنوی هم وجود دارد که شامل حمایت از کسانی است که قربانی خشونت هستند. از حدود ۱۵ سال پیش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تلاش می کنند نظامی مشترک برای رویارویی با این پدیده به کار گیرند. این رویه یکسان مستلزم اجرای یک سری دستور العمل های کلیدی است. بعنوان مثل دستورالعملی وجود دارد که به “روند رسیدگی” مشهور شده و در آن شرایط بررسی وضعیت متقاضیان پناهندگی توضیح داده شده است. این دستور العمل از دو سال پیش مورد بازبینی قرار گرفته است و نسخه جدید آن بیستم ماه ژوییه اجرا می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها