ماتئو رنزی: ایتالیا در برابر معضل مهاجرت تنهاست

ماتئو رنزی: ایتالیا در برابر معضل مهاجرت تنهاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه گفت که اروپا نمی تواند چشم خود را بر بحران مهاجرت به این قاره ببندد. او گفت که ایتالیا برای رویارویی با این

آگهی

ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه گفت که اروپا نمی تواند چشم خود را بر بحران مهاجرت به این قاره ببندد. او گفت که ایتالیا برای رویارویی با این بحران، احساس ناامیدی و تنهایی می کند. رنتزی می گوید فرانسه و دیگر شرکای اروپایی نباید با گسیل کشتیهای خود در دریای مدیترانه، مهاجران را به سمت ایتالیا سوق دهند.

ماتئو رنزی در مکزیک گفت: «این یک مشکل پیچیده است و ایتالیا باید به مثابه یک کشور باصلابت و قدرتمند با آن مواجه شود. این مشکل یا برای تمام اروپاست و همه باید برای رفع آن تلاش کنند، یا اینکه بگوییم اروپا چشمانش را بسته و مشکل منحصر به ایتالیاست و باید به تنهایی حلش کنیم. اما من باور دارم که اروپا هنوز مأمنی برای ارزشهاست.»

دویست مهاجر تازه وارد به اروپا که بیشترشان آفریقایی هستند، مجبورند در خیابانهای وینتیمیلیا در مرز ایتالیا و فرانسه بخوابند، چون پلیس فرانسه به آنها اجازه ورود به خاک این کشور را نمی دهد. شماری از آنها که از کشورهای اریتره، سودان و لیبی هستند، هفته گذشته توسط پلیس ایتالیا متوقف شده و اکنون در فاصله اندکی از استان ساحلی آزور فرانسه که در جوار دریای مدیترانه واقع است، پناه گرفته و اعتصاب غذا کرده اند. برخی شان نیز در ایستگاههای قطار تحصن کرده اند.

پلیس کشور سوییس نیز روز دوشنبه ۳۰ مهاجر آسیایی را که از کشورهای سوریه، پاکستان و عراق بودند، با قطاری سریع السیر به دومودوسولا در ایتالیا بازگرداند. این مهاجران می خواستند با عبور از سوییس خود را به فرانسه برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟