کردهای «یگانهای مدافع خلق» سوریه داعش را در تل ابیض محاصره کردند

کردهای «یگانهای مدافع خلق» سوریه داعش را در تل ابیض محاصره کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از کردهای سوریه که با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می کنند، مدعی شدند که شهر استراتژیک تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی،

آگهی

گروهی از کردهای سوریه که با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می کنند، مدعی شدند که شهر استراتژیک تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی، شرقی و جنوبی محاصره کرده و عملا کنترل این شهر را در اختیار گرفته اند.

این گروه که از پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده و همکاری چند گروه کوچک سوری دیگر برخوردار است، در صورت تسلط کامل بر تل ابیض خطری بزرگ برای داعش که مرکز فرماندهی اش در “رقه” و در نزدیکی تل ابیض قرار دارد، محسوب می شود. تل ابیض با داشتن یک گذرگاه مرزی در جوار ترکیه، به عنوان مسیری راهبردی برای داعش شناخته می شود.

هزاران سکنه تل ابیض به سبب نبردهای سنگین میان داعش و کردها، از این شهر گریخته و سعی دارند به ترکیه پناه ببرند. دولت ترکیه پس از ممانعتی طولانی، روز یکشنبه مرزها را به سوی آوارگان گشود. اما مقامات این کشور از تشدید عواطف قوم گرایانه کردها در این مناطق ابراز نارضایتی می کنند.

پس از نبردهای سنگین، نیروهای کرد همچنین موفق شده اند تا وارد منطقه «عین عیسی» بشوند که در حدفاصل رقه و تل ابیض قرار داشته و پل ارتباطی این دو شهر است. یک نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه مدعی است که اکنون فقط ۱۵۰ عضو داعش در شهر تل ابیض باقی مانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد