کشف گورستان زباله غیرقانونی در ناپل؛ پلیس می گوید کار مافیاست

کشف گورستان زباله غیرقانونی در ناپل؛ پلیس می گوید کار مافیاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ایتالیا از کشف محل دفن غیرقانونی زباله های شهری و صنعتی در منطقه ای به نام “کالویری سورتا” در شمال این شهر خبر می دهد. به گفتۀ پلیس این شهر،

آگهی

پلیس ایتالیا از کشف محل دفن غیرقانونی زباله های شهری و صنعتی در منطقه ای به نام “کالویری سورتا” در شمال این شهر خبر می دهد. به گفتۀ پلیس این شهر، بسیاری از این زباله ها که در مساحتی به وسعت ۳۰ کیلومتر دفن شده اند، مواد شیمیایی خطرناک و مضر برای محیط زیست هستند. این زباله ها در عمق ۹ متری این منطقه دفن شده اند و قدمت برخی از این مواد به چهار دهۀ گذشته باز می گردد.

ژنرال سرجیو کوستا، فرماندۀ گارد محیط زیست ناپل می گوید: «در میان این زباله ها، به موادی برخوردیم که به محض خارج شدن از عمق زمین و قرار گرفتن در معرض هوا، آتش گرفته و بعد از سوختن به مواد جامد تبدیل شدند. هزینۀ نابودی این زباله های خطرناک گران است و به همین دلیل آنها را در اینجا و به شکل غیرقانونی دفن کرده اند.»

سالواتوره مینی یری، خبرنگاریست که تحقیقات وی منجر به کشف این منطقۀ دفن غیرقانونی زباله شده است. وی به همراه خبرنگار دیگری سرگرم تهیۀ گزارشی در مورد دفن زباله های یک کارخانۀ بوده و در ادامۀ تحقیقات در این باره به این منطقه رسیده است. هیچ سندی در ارتباط با خروج یا ثبت زباله های این کارخانه که در دهه های ۷۰ و ۸۰ در شمال ناپل فعالیت می کرده، در شهرداری این منطقه وجود ندارد و همین مساله برای سالواتوره مینی یری نقطۀ آغاز تحقیقات در این زمینه بوده است. این کارخانه لاک ناخن و رنگ اتومبیل تولید می کرده و زباله های شیمیایی ناشی از این تولیدات به شکل خاصی باید از بین بروند.

این خبرنگار می گوید: «ما عکس های هوایی را که با پهپاد تهیه کرده بودیم با عکس های دهۀ ۶۰ مقایسه کردیم. تپه هایی را کشف کردیم که در عکس های قدیمی نبودند. با چند بیل به اینجا آمدیم و منطقه ای را دیدیم که کلا به رنگ آبی و سرخ بود. زیر این تپه ها همه گونه زباله ای دفن شده است.»

پلیس می گوید آزمایش ها به روی زباله های کشف شده می تواند سرنخ هایی از منشاء تولید این زباله ها به دست پلیس بدهد و آنها را به کسانی که به شکل غیرقانونی اقدام به دفن این زباله ها کرده اند، هدایت کند.

بر طبق قانون جدیدی که در ماه مه در این کشور تصویب شد، خسارت به محیط زیست بویژه اقدامات سازمان یافته از سوی مافیا در رابطه با محیط زیست با مجازات زندان همراه است.

خبرنگار یورونیوز از این منطقه می گوید: «بیست سال پیش، کارمینه اسکیاوونه، یکی از اعضای مافیا از دست داشتن کامورا در دفن غیرقانونی زباله در این منطقه پرده برداشت. حالا شهروندان خواهان شفافیت در این مورد هستند و از مقامات شهر می خواهند در مورد آنچه که در این زمین دفن شده و خطرات آنها حقیقت را بگویند.»

به گفتۀ ماموران آتش نشانی که کار حفاری و خارج کردن این زباله ها را آغاز کرده اند، بیش از ۲ میلیون متر مکعب زباله در این مساحت ۳۰ کیلومتری دفن شده است. این مساحت با دست کم ۳۰ زمین فوتبال برابری می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟