چاره جویی برای حل مسئله مهاجران غیرقانونی به اروپا

چاره جویی برای حل مسئله مهاجران غیرقانونی به اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گردهم آمده اند تا برای حل مسئله موج مهاجران غیرقانونی از دریای مدیترانه چاره جویی کنند، اما درمیان اعضای اتحادیه اشتراک نظر وجود ندارد.

آگهی

وزیران کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گردهم آمده اند تا برای حل مسئله موج مهاجران غیرقانونی از دریای مدیترانه چاره جویی کنند.

ایتالیا که یکی از دروازه های نخست ورود مهاجران دریای مدیترانه است، اعلام کرده در فقدان همکاری و پذیرش مهاجران دریای مدیترانه توسط دیگر کشورها، قصد دارد برای مهاجران ویزای موقت اروپا را صادر کند و آنها را به دیگر کشورهای اروپایی بفرستد.

آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا گفت: “وقایع “ونتیمیلیا” مشتی بر صورت اروپاست که نشان می دهد مهاجران قصد ماندن در ایتالیا را ندارند و می خواهند به (سایر نقاط) اروپا بروند. بنابراین، همه باید از تحولات در “ونتیمیلیا” نتیجه گیری کنند.”

درحالیکه اتریش و مجارستان تهدید به بستن مرزهایشان کرده و فرانسه و سوئیس اجازه ورود مهاجران از ایتالیا را نمی دهند، وزیر کشور فرانسه از مسئولیت مشترک و همبستگی گفته است: “رویارویی با فاجعه انسانی و اینکه مصائب دیگران مصائب شماست مستلزم (نشان دادن) همبستگی و مسئولیت مشترک است.”

احتمال می رود این مسئله در کنفرانس سران اتحادیه در هفته آینده به مذاکره گذاشته شود، اما نهایی شدن چهارچوبی برای آن بیش از یکماه طول خواهد کشید.

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: «انتظار نمی رود گردهمایی امروز درمورد پیشنهادات کمیسیون اروپا در ارتباط با مهاجرت و پناهجویی به نتیجه برسد. احتمالا یک ماه بطول خواهد انجامید تا این پیشنهادها نهایی شود. در این میان موج مهاجر غیرقانونی به اروپا همچنان ادامه دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود