کارزار علیه طرح حصارکشی مرزی در مجارستان

کارزار علیه طرح حصارکشی مرزی در مجارستان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجارستان در طول مرز صد و هفتاد و پنج کیلومتری خود با صربستان حفاظی به ارتفاع چهار متر احداث می کند تا از ورود مهاجران غیر قانونی از کشور همسایه خود

آگهی

مجارستان در طول مرز صد و هفتاد و پنج کیلومتری خود با صربستان حفاظی به ارتفاع چهار متر احداث می کند تا از ورود مهاجران غیر قانونی از کشور همسایه خود جلوگیری کند.

بیشتر مهاجرانی که از این مرز عبور می کنند، پناهجویان اهل سوریه هستند. آنها با عبور از چند کشور به مجارستان می رسند که عضو اتحادیه اروپاست.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کارزاری را در شبکه های اجتماعی علیه این اقدام به راه انداخته است.

کیتی مکینزی، سخنگوی این نهاد بین المللی می گوید: «هر حفاظ یا دیوار سدی است در برابر پناهندگی. مردم حق دارند درخواست پناهندگی کنند و این در قانون اساسی مجارستان آمده است. این یک حق جهانی است. ما می خواهیم مطمئن شویم که مجارستان مرزهای خود را باز نگه می دارد تا مردم بتوانند درخواست پناهندگی کنند و شکایت شان شنیده شود.»

آندریا هایاگوش، خبرنگار یورونیوز در بوداپست می گوید: «ایده احداث این حصار همین چند روز پیش مطرح شده است، اما به نوشته مطبوعات بیشتر وزرای دولت با آن موافق نبوده اند و حتا گمان نمی کنند که این ایده عملی بشود. اما دولت تصمیم گرفته است که یک پرده آهنی احداث کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم