ماکت چهل متر مربعی از میدان جنگ واترلو

ماکت چهل متر مربعی از میدان جنگ واترلو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویلی اسموت، مهندس بلژیکی علاقه خاصی به نبرد واترلو دارد. وی همزمان با دویستمین سالگرد این نبرد که ۱۸ ژوئن سال ۱۸۱۵ میلادی بین ناپلئون و ارتش بریتانیا

آگهی

ویلی اسموت، مهندس بلژیکی علاقه خاصی به نبرد واترلو دارد. وی همزمان با دویستمین سالگرد این نبرد که ۱۸ ژوئن سال ۱۸۱۵ میلادی بین ناپلئون و ارتش بریتانیا درگرفت، تمام میدان جنگ را بصورت ماکتی به مساحت ۴۰ متر مربع بازسازی کرده است.

او می گوید: «تمام مدت روی این مدل کار می کردم و لحظه ای رسید که از خودم پرسیدم «می خواهم چه کار کنم؟» به نظرم رسید که دویستمین سالگرد بهترین زمان برای به پایان رساندن این پروژه است. در این دو سال گذشته خیلی به خودم فشار آوردم که تمامش کنم و بالاخره در آخرین هفته موفق شدم.»

اسموت، در میدان جنگ بیش از ۳۰۰۰ سرباز عروسکی قرار داده است. وی ساخت این ماکت را زمانی که ۱۶ سال داشت، آغاز کرد و برای تهیه آن بیش از ۴۰ سال وقت صرف کرده است. این ماکت نبرد تاریخی واترلو و همچنین نواحی اطراف میدان جنگ را بدقت نشان می دهد. اسموت برای بازسازی صحنه نبرد به کتابخانه ها، موزه های ارتش، پادگان های مختلف سفر کرده است.

وی می گوید که آرزویش این است روزی نوادگان دوک ولینگتون یا نوادگان ناپلئون از این مجموعه دیدن کنند. اسموت می افزاید: «آرزو دارم روزی دوک کنونی ولینگتون که سلفش در این ماکت هست و پرنس ژروم ناپلئون که او هم جدش در این دیوراما هست، حالا که دویست سال از نبرد واترلو گذشته است،هر دو بیایند اینجا و با هم دست بدهند.»

مهندس شیمی ۵۵ ساله می گوید ۳۳ هزار ساعت برای این پروژه وقت گذاشته و ۱۵۰هزار یورو برای تهیه مواد آن هزینه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناپلئون و جنگ واترلو در بلژیک جاودانه شد

بزرگداشت دویستمین سالگرد نبرد واترلو در بلژیک

چه می شد اگر ناپلئون در نبرد واترلو پیروز می شد؟