نگرانی از شیوع بیماری «مرس» به همسایگان کره جنوبی

نگرانی از شیوع بیماری «مرس» به همسایگان کره جنوبی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از شیوع بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه یا «مِرس» در کره جنوبی هفده روز می گذرد. مقامات و سازمان های بهداشتی این کشور در حالی همچنان با این بیماری

آگهی

از شیوع بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه یا «مِرس» در کره جنوبی هفده روز می گذرد. مقامات و سازمان های بهداشتی این کشور در حالی همچنان با این بیماری مرگبار مبارزه می کنند که برخی کارشناسان تدابیر اتخاذ شده بویژه استفاده از ماسک های تنفسی را ناکافی دانسته اند، نکته ای که موجب نگرانی همسایگان کره جنوبی نیز شده است.

مارگارت چان، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با این اظهارت چندان موافق نیست. او که روز پنجشنبه به سئول سفر کرده است در دیداری با وزیر خارجه کره جنوبی گفت که موارد ابتلا به این بیماری افزایش یافته است اما تاکید داشت که با تدابیر اتخاذ شده و تلاش های صورت گرفته، بزودی از ادامه شیوع مرس جلوگیری خواهد شد.

به گفته وزارت بهداشت کره جنوبی، بیماری مرس تاکنون جان ۲۳ تن را در این کشور گرفته، ۱۶۵ تن به این بیماری مبتلا هستند و بیش از ۶۵۰۰ تن نیز قرطینه شده اند.

در این میان، تعدادی از کشورهای منطقه از جمله ژاپن برای پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی، تدابیر ویژه ای را در فرودگاههای شهرهای مهم در نظر گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

رهبر کره شمالی با یک تانک در رزمایش نظامی رانندگی کرد و خواستار آماده شدن برای جنگ شد