نکامی گروه یورو و یونانی هایی که پول هایشان را از بانکها بیرون می کشند

نکامی گروه یورو و یونانی هایی که پول هایشان را از بانکها بیرون می کشند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ناکامی نشست روز پنجشنبه گروه یورو در دستیابی به توافقی بر سر مساله بدهی های یونان موجب افزایش اضطراب و تشویش یونانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی کشور شده

آگهی

ناکامی نشست روز پنجشنبه گروه یورو در دستیابی به توافقی بر سر مساله بدهی های یونان موجب افزایش اضطراب و تشویش یونانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی کشور شده است.

هزاران یونانی از ساعات اولیه بامداد روز جمعه با تشکیل صف های طولانی در برابر بانک ها درصدد بیرون کشیدن پول هایشان هستند؛ آنچه به وخامت بحران مالی این کشور دامن می زند.

بانکها نیز برای کنترل اوضاع، محدودیت هایی را اعمال کرده اند. از جمله اینکه برداشت مبالغ بیش از ده هزار یورو از نظر زمانی مشروط شده است.

یکی از شهروندان آتن گفت: «من امروز صبح آمدم تا شانزده هزار یورو از حسابم بیرون بکشم. اما گفتند تنها دو هزار یورو می پردازند. به همین دلیل یک بار دیگر آمدم که دو هزارتای دیگر بگیرم. اما گفتند که برای باقیمانده باید روز دوشنبه بیایم.»

دیگری افزود: «ما پولمان را بیرون می کشیم. بی ثباتی، ناامنی و ترس حاکم است و به تدریج پولم را از حسابم برداشت می کنم.»

کسانی که با چمدان هایی پر از پول از بانک ها خارج می شوند در جستجوی شیوه های دیگری برای تضمین امنیت سرمایه شان هستند.

شهروند دیگری نیز در زمینه نگرانی حاکم نسبت به امنیت سرمایه چنین گفت: «من دلواپس و نگرانم. همه نگرانند اما چه کار می شود کرد؟ اگر دو تا پنج هزار یورو داشته باشید کجا می توانید آن را ببرید؟ به خانه می برید و زیر تشکتان مخفی می کنید؟ اما اگر ده هزارتا داشته باشید چه؟ ممکن است به خاطر آن جانتان را از دست بدهید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید