تنگناها در جزیره یونانی لزبوس برای کمک به پناهجویان

تنگناها در جزیره یونانی لزبوس برای کمک به پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از یکصد پناهجوی سوری و عراقی که در میان آنها زنان و کودکان نیز قرار داشتند صبح پنجشنبه وارد جزیره یونانی لزبوس شدند. مبداء سفر این مهاجران ترکیه

آگهی

بیش از یکصد پناهجوی سوری و عراقی که در میان آنها زنان و کودکان نیز قرار داشتند صبح پنجشنبه وارد جزیره یونانی لزبوس شدند. مبداء سفر این مهاجران ترکیه بوده و برای رسیدن به خاک یونان سفری سه ساعته را بر روی قایق های بادی طی کرده اند. رویای آنها رسیدن به خاک اروپا و ورود به کشورهایی نظیر آلمان و سوئیس است.

لقمان محمد علی، مهاجری که از شهر قامشلی سوریه آمده می گوید: «ما سوری هستیم. ما هم آرزو داریم و می خواهیم حس کنیم انسان هایی هستیم مثل بقیه.»

به گفته فرمانده گارد ساحلی جزیره لزبوس هجوم پناهجویان به جزیره طی ماه های گذشته بسیار گسترده بوده و دیگر ظرفیت چندانی برای پذیرفتن حجم زیادی از مهاجران وجود ندارد.

شهردار جزیره نیز می گوید شمار پناه جویانی که روزانه وارد این جزیره می شوند از دست خارج شده است. به گفته او برخی روزها حدود پانصد تا ششصد نفر خود را به نقاط مختلف در سواحل هشتاد کیلومتری این جزیره می رسانند. شهردار لزبوس وضعیت جزیره را اینگونه توصیف می کند: «وقتی خانه تان آتش می گیرد شما آتش نشانی را خبر می کنید اما سپس نمی روید یک قهوه بنوشید. خودتان هم هر کاری از دستان بر می آید برای خاموش کردن آتش انجام می دهید. ما هم در جزیره با یک وضعیت اضطراری مواجه شده ایم. درخواست کمک کرده ایم و ناامیدانه منتظر ماندیم اما از امدادرسانان خبری نشده است.»

این افراد تنها چهار روز در جزیره می مانند و پس از دریافت مدارک شناسایی اولیه راهی آتن می شوند تا در آنجا درخواست پناهندگی خود را ارائه کنند.

جزیره یونانی لزبوس واقع در دریای اژه از ابتدای سال جاری پذیرای حدود بیست و پنج هزار پناهجو بوده که اغلب آنها را اتباع کشور سوریه تشکیل می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود دو هزار پناهجوی سوری به یونان

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد