در صورت لغو سفر به دلایل امنیتی آیا هزینه آن مسترد می شود؟

در صورت لغو سفر به دلایل امنیتی آیا هزینه آن مسترد می شود؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران پرسیده: «اگر من سفرم را به دلیل خطرات امنیتی در کشور مقصد لغو کنم آیا هزینه سفر به من مسترد می شود؟ بعنوان یک

آگهی

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران پرسیده: «اگر من سفرم را به دلیل خطرات امنیتی در کشور مقصد لغو کنم آیا هزینه سفر به من مسترد می شود؟ بعنوان یک مصرف کننده اروپایی آیا من حقوق ویژه ای خواهم داشت؟»

ویلیام ماتگن، مشاور حقوقی در مرکز مصرف کننده اروپایی پاسخ می دهد: «حقوق مصرف کنندگان در چنین شرایطی به این بستگی دارد که چه کسی تصمیم به لغو سفر گرفته است. در اغلب موارد این سازمان دهندگان سفر همچون شرکتهای هوایی یا گردانندگان تورها هستند که اغلب براساس نظر وزارت خارجه یک کشور اروپایی اقدام به لغو سفر می کنند. در چنین مواردی مصرف کننده اغلب شرایط آسوده ای دارد زیرا چندین متن حقوقی ضمن ضمانت بازپرداخت هزینه، از او دفاع می کنند.»

ویلیام ماتگن می افزاید: «در مقابل شرایط مصرف کننده وقتی سازمان دهندگان سفر تصمیم به انجام سفر می گیرند پیچیده تر می شود. در این حالت خود مصرف کننده سر خود تصمیم به لغو سفر خویش می گیرد. در این حالت متن حقوقی خاصی از او حمایت نمی کند.
اگر او بیمه لغو سفر داشته باشد، باید شرایط بیمه را بررسی کند تا دریابد آیا لغو سفر به دلایل مشکلات سیاسی، شامل موارد تحت پوشش بیمه می شود یا خیر. متاسفانه اغلب اینگونه بیمه های لغو سفر این دلایل را پوشش نمی دهند و مصرف کننده مجبور است که هزینه لغو سفر که می تواند سنگین هم باشد را خود تقبل کند.»

ویلیام ماتگن در مورد ترکیبب های محصولات سفر و گردشگری (پکیج های مسافرتی) می گوید: «در مقابل اگر مصرف کننده ترکیبی از محصولات سفر و گردشگری یعنی سفری که شامل یک پرواز به علاوه محل سکونت یا هتل می شود گرفته باشد و تصمیم بگیرد که سفرش را انجام دهد اما برخی ازخدمات در مقصد به او ارائه نشود او می تواند درخواست کند که هزینه به او بازپرداخت شود.
ما اغلب به مصرف کنندگانی که ترکیبی از محصولات سفر و گردشگری گرفته اند توصیه می کنیم که به گرداننده تور مراجعه کنند تا براساس یک مساعدت تجاری، سفری دیگر به مقصدی امن تر برایشان سازماندهی شود. آژانسهای مسافرتی عموما در اینگونه موارد همکاری می کنند.»

اگر مایل به مطرح کردن پرسش خودتان هستید می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها