سیپراس برای نشست اضطراری گروه یورو آماده می شود

سیپراس برای نشست اضطراری گروه یورو آماده می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سفر مهم و بحث برانگیز الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان به روسیه پایان یافت و او به کشورش بازگشت تا با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا تلفنی گفتگو

آگهی

سفر مهم و بحث برانگیز الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان به روسیه پایان یافت و او به کشورش بازگشت تا با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا تلفنی گفتگو کند. در زمان باقیمانده تا نشست اضطراری روز دوشنبه نخست وزیر چپگرای یونان تمام سعی خود را می کند تا بتواند با دست پرتری در مذاکرات گروه یورو حضور یابد؛ نشستی که هدفش دستیابی به توافقی بر سر بازپرداخت بدهی های یونان است.

دیدار از روسیه که مورد خشم و غضب غرب قرار گرفته، آنهم یک روز پس از به بن بست رسیدن مذاکرات آتن با وام دهندگان بین المللی حاوی هشداری جدی به غرب است.

در این دیدار وزیران انرژی دو کشور تفاهم نامه ای را در زمینه احداث خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق یونان و به هزینه مسکو به امضا رساندند

با این همه دولت چپگرای یونان لحظات دشواری را تجربه می کند. شمارش معکوس آغاز شده و زمان برای الکسیس سیپراس به سرعت سپری می شود. دولت او از یکسو باید تا آخر ماه جاری میلادی یعنی ده روز دیگر یک میلیارد و ششصد میلیون یورو از بدهی های خود را به صندوق بین المللی پول بازگرداند و از سوی دیگر التهابی را که به جان مردم کشورش افتاده و آنها را به بیرون کشیدن پول هایشان از بانکها سوق داده، فرونشاند.

در این میان فشارهای نهاد های بین المللی وام دهنده بر آتن را نیز نباید از نظر دور داشت. آنها همچنان خواستار اعمال تدابیر ریاضتی بیشتر از جمله افزایش برخی مالیات ها و کاهش حقوق مستمری بگیران هستند؛ تدابیری که نخست وزیر جوان نمی خواهد به آنها تن بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردشگران در یونان نگران اختلال در فعالیت بانکها در روز دوشنبه هستند

هنگام انتخاب واپسین برای یونان فرا رسید

اختلاف شدید فرانسه و آلمان بر سر سیاست‌های انرژی در جریان نشست رهبران اتحادیه اروپا